NGM: 55 hónapja folyamatosan bővül a kiskereskedelmi forgalom
A kiskereskedelmi forgalom már 55 hónapja folyamatosan bővül – mondta Pomázi Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) iparstratégiáért és gazdaságszabályozásért felelős helyettes államtitkára az M1 aktuális csatornán, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatait kommentálva.
A KSH csütörtökön kiadott jelentése szerint januárban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 7,8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az adat 0,3 százalékponttal nagyobb a március 5-én kiadott első becslésnél.
A helyettes államtitkár hozzátette: az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 774,6 milliárd forint volt.
Pomázi Gyula elmondta, a kiskereskedelemben és a digitális kereskedelemben az év további részében is növekedésre számítanak. A pozitív várakozások többek között a 6 éves bérmegállapodásnak köszönhetőek, hiszen ezáltal több pénzzel rendelkezik a lakosság.
Kiemelte: a bérmegállapodás értelmében 2018. január 1-től a minimálbér 8, a szakmunkás garantált bérminimum pedig 12 százalékkal nőtt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagy Márton: hosszú távon vissza kell térni a beruházás vezérelte gazdasági növekedéshez
Hosszú távon vissza kell térni a beruházás vezérelte gazdasági növekedéshez…
Tovább olvasom >Marad az árréstop, az NGM elégedett
A kormány az élelmiszerek, a háztartási cikkek, a banki számladíjak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >