Az üzletekben nem kötelező feltüntetni a fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségét
A fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségének feltüntetése az üzletben továbbra sem kötelező, ennek hiánya miatt a hatóság nem bírságolja a kereskedőket, ahogy eddig sem tette – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) pénteken az MTI-vel.
A szaktárca azokra a sajtóhírekre reagált, amelyek arról szóltak, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság bírságolja a kereskedőket, ha nem írják ki a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóság helyes elérhetőségét az üzletben.
Az NFM a közleményben hangsúlyozza, 2017. január 1-jén átalakult a fogyasztóvédelmi hatósági intézményrendszer, mind a 197 járási hivatalban elérhető a fogyasztóvédelem, mindenki a lakóhelyéhez legközelebbi hivatalban intézheti fogyasztóvédelmi ügyét, kérhet tanácsot például jótállási, szavatossági, panaszkezelési kérdésekben.
A hatósági intézményrendszer idei átalakítása után az üzlettel rendelkező vállalkozásnak jól láthatóan, olvashatóan kell fel tüntetnie a székhelyének címet, és azt, hogy panasz esetén a cég melyik címén, telefonos vagy akár e-mailes elérhetőségén reklamálhat a vásárló. Ezen felül ki kell írni az üzletben az illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét is, hiszen amennyiben a kereskedő és a vásárló nem tud megegyezni vitás esetben, a békéltető testület tud eljárni egyéni panaszügyekben.
A közlemény szerint a szóbeli vagy írásbeli panasz elutasítása esetén a kereskedőnek írásban kell tájékoztatnia a vásárlót arról, hogy további panaszával mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.
Ha a felsorolt tájékoztatási kötelezettségeket nem teljesíti egy cég, bírságot az első ellenőrzés során akkor sem kap a hatóságtól, a kis- és közepes vállalkozások első jogsértése esetén az ellenőrök csak jelzik a hiányosságot a vállalkozásnak – tájékoztatott az NFM. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >2024 már a növekedés éve lehet a kiskereskedelemben
Az idei év a növekedés éve lehet Magyarországon az előző…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Haltermelés Magyarországon: a szakma növekvő munkaerőhiánnyal küzd
Az alacsony takarmányárak és a jó vízszintek ellenére a magyar…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia a borászatban: az új technológia megváltoztatja a borkészítés módját
A mesterséges intelligencia forradalmasítja az amerikai borászatot, lehetővé téve a…
Tovább olvasom >