Az üzletekben nem kötelező feltüntetni a fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségét
A fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségének feltüntetése az üzletben továbbra sem kötelező, ennek hiánya miatt a hatóság nem bírságolja a kereskedőket, ahogy eddig sem tette – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) pénteken az MTI-vel.
A szaktárca azokra a sajtóhírekre reagált, amelyek arról szóltak, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság bírságolja a kereskedőket, ha nem írják ki a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóság helyes elérhetőségét az üzletben.
Az NFM a közleményben hangsúlyozza, 2017. január 1-jén átalakult a fogyasztóvédelmi hatósági intézményrendszer, mind a 197 járási hivatalban elérhető a fogyasztóvédelem, mindenki a lakóhelyéhez legközelebbi hivatalban intézheti fogyasztóvédelmi ügyét, kérhet tanácsot például jótállási, szavatossági, panaszkezelési kérdésekben.
A hatósági intézményrendszer idei átalakítása után az üzlettel rendelkező vállalkozásnak jól láthatóan, olvashatóan kell fel tüntetnie a székhelyének címet, és azt, hogy panasz esetén a cég melyik címén, telefonos vagy akár e-mailes elérhetőségén reklamálhat a vásárló. Ezen felül ki kell írni az üzletben az illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét is, hiszen amennyiben a kereskedő és a vásárló nem tud megegyezni vitás esetben, a békéltető testület tud eljárni egyéni panaszügyekben.
A közlemény szerint a szóbeli vagy írásbeli panasz elutasítása esetén a kereskedőnek írásban kell tájékoztatnia a vásárlót arról, hogy további panaszával mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.
Ha a felsorolt tájékoztatási kötelezettségeket nem teljesíti egy cég, bírságot az első ellenőrzés során akkor sem kap a hatóságtól, a kis- és közepes vállalkozások első jogsértése esetén az ellenőrök csak jelzik a hiányosságot a vállalkozásnak – tájékoztatott az NFM. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >Shein ellen indított közös vizsgálatot az Európai Unió – súlyos fogyasztóvédelmi aggályok merültek fel
Közösen indított eljárást a kínai Shein webáruház ellen az Európai…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: 2025 első negyedévében a gazdaság teljesítménye stagnált a 2024. első negyedévihez képest
Magyarország bruttó hazai termékének volumene 2025 első negyedévében a nyers…
Tovább olvasom >Vegyszerkoktél a tányéron: riasztó adatok az európai élelmiszerek szennyezettségéről
Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatal (EFSA) friss jelentése szerint az európai…
Tovább olvasom >GKI-elemzés: Tovább csökkent a magyar ipari termelés
A magyar ipari termelés volumene két egymást követő évben csökkent…
Tovább olvasom >