NFKH: félszáz lejárt élelmiszert, manipulált címkéjű terméket találtak egy boltban
Mintegy félszáz, egy éve lejárt élelmiszert és manipulált címkéket találtak egy távol-keleti személy által üzemeltetett boltban a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság munkatársai; a termékeket kivonták a forgalomból és forgalmazásukat megtiltották – közölte az NKFH kedden az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a hatósági ellenőrzés 46 termékről állapította meg, hogy azok minőségmegőrzési ideje lejárt, jelentős hányaduknál már 2024 májusában.
Mintegy 19 tételen – gumicukrok, csokoládék, süteménytekercsek – nem szerepelt magyar nyelvű jelölés, ami szintén nem felel meg a vonatkozó jogszabályi előírásnak. A kereskedők egyes termékek nyomkövetését igazoló dokumentumokkal sem tudtak elszámolni, így a jogszerű birtokbavétel igazolását sem tudták bizonyítani
– írták.
A közleményben megjegyzik: az uniós és magyar jogszabályok értelmében minden forgalomban lévő élelmiszeren az adott ország anyanyelvén is fel kell tüntetni bizonyos kötelező jelölési elemeket, mint az összetevők, allergéninformációk, vagy a minőségmegőrzési idő. A távol-keleti üzemeltetésű üzletekben gyakran előfordul, hogy nem szerepel magyar nyelvű jelölés, vagy a címkén szereplő információk nem egyértelműek – tették hozzá.
Az NKFH jelezte, a hasonló kereskedelmi egységeket a jövőben is kiemelten vizsgálja majd.
Kapcsolódó cikkeink
Új pályán a kiskereskedelem
A kiskereskedelem nem csupán a gazdasági növekedés motorja, hanem a…
Tovább olvasom >A fogyasztóvédelmi hatóság is ellenőrzi a görögdinnyéket a nyári időszakban
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a kormányhivatalok…
Tovább olvasom >NKFH: francia poharas joghurtot hívtak vissza a forgalomból törött üveg miatt
Törött üvegdarab fordulhat elő a Beillevaire márkájú francia „hagyományos” vagy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágább lesz idén a vegán grillezés Németországban
7%-kal emelkedett a vegán grilltermékek ára Németországban a 2024-es évhez…
Tovább olvasom >AI-képzést indít kiskereskedőknek a Google és a Német Kereskedelmi Szövetség
A Google és a Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) közös kezdeményezésével…
Tovább olvasom >Az ifjú teniszcsillag, Carlos Alcaraz a Danone új márkanagykövete
Globális márkanagykövetként az ifjú spanyol teniszsztár, Carlos Alcaraz segíti az…
Tovább olvasom >