NFKH: félszáz lejárt élelmiszert, manipulált címkéjű terméket találtak egy boltban
Mintegy félszáz, egy éve lejárt élelmiszert és manipulált címkéket találtak egy távol-keleti személy által üzemeltetett boltban a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság munkatársai; a termékeket kivonták a forgalomból és forgalmazásukat megtiltották – közölte az NKFH kedden az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a hatósági ellenőrzés 46 termékről állapította meg, hogy azok minőségmegőrzési ideje lejárt, jelentős hányaduknál már 2024 májusában.
Mintegy 19 tételen – gumicukrok, csokoládék, süteménytekercsek – nem szerepelt magyar nyelvű jelölés, ami szintén nem felel meg a vonatkozó jogszabályi előírásnak. A kereskedők egyes termékek nyomkövetését igazoló dokumentumokkal sem tudtak elszámolni, így a jogszerű birtokbavétel igazolását sem tudták bizonyítani
– írták.
A közleményben megjegyzik: az uniós és magyar jogszabályok értelmében minden forgalomban lévő élelmiszeren az adott ország anyanyelvén is fel kell tüntetni bizonyos kötelező jelölési elemeket, mint az összetevők, allergéninformációk, vagy a minőségmegőrzési idő. A távol-keleti üzemeltetésű üzletekben gyakran előfordul, hogy nem szerepel magyar nyelvű jelölés, vagy a címkén szereplő információk nem egyértelműek – tették hozzá.
Az NKFH jelezte, a hasonló kereskedelmi egységeket a jövőben is kiemelten vizsgálja majd.
Kapcsolódó cikkeink
Operatív idők – X. Zsendülés Kertészeti Konferencia
A tavasz beköszöntével nem csupán a természet, hanem a kertészek…
Tovább olvasom >Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >NKFH-NAV: közös akció az élelmiszerbiztonság erősítése és az élelmiszerhamisítási elleni küzdelem jegyében
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) a Nemzeti Adó-…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Jön a III. Employer Branding Konferencia – A jövő már jelen?
Az Employer Branding ma már nem csupán HR-eszköz, hanem stratégiai kérdés.…
Tovább olvasom >42 százalékkal csökkent a nettó üvegházhatású gázkibocsátásunk 1990-hez képest
Hazánk az európai viszonylatban jelenleg elért hetedik legjobb eredményével a…
Tovább olvasom >