Külföldi cégekkel szemben az Európai Fogyasztói Központnál is tehetünk panaszt
A külföldi cégekkel, szolgáltatókkal szemben felmerült fogyasztói panaszok rendezése érdekében az Európai Fogyasztói Központhoz is fordulhatnak a magyar panaszosok – hívja fel a figyelmet a központ az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében.
A turizmus körében egyebek mellett a légiközlekedéssel, a külföldi szállásfoglalással, a szállás minőségével, az autóbérléssel, a vasúti vagy buszos utazással kapcsolatos panaszok rendezésében, valamint a külföldön vásárolt termékekkel összefüggő garanciális jogok érvényesítésében is segíthet a sérelmet szenvedett magyar fogyasztóknak az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK), amely az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának hazai tagja.
A közlemény szerint akkor érdemes az EFK ingyenes, személyre szabott, szakmai és jogi segítségét kérni, amennyiben a helyszínen nem tudták rendezni panaszukat, vagy a hazaérkezés után elküldött panaszlevelükre a szolgáltató nem válaszolt, illetve elutasító választ adott.
A központ közreműködésével elkerülhető egy külföldi céggel szembeni esetleges hosszadalmas, határon átnyúló bírósági pereskedés, valamint megállapodás, egyezség jöhet létre a vitában érintett felek között.
A közlemény szerint az EFK ismertsége a magyar fogyasztók körében folyamatosan nő. Az általuk benyújtott, az Európai Unió más tagállamában, Izlandon, illetve Norvégiában székhellyel rendelkező vállalkozásokat érintő fogyasztói panaszok száma 10 százalékkal nőtt az idén január 1-je és szeptember vége között a tavalyi év azonos időszakához képest. Az idén 331, míg tavaly 304 panaszt adtak be ebben az időszakban.
Emellett az EFK-hoz 158 határon átnyúló panasz is érkezett, amelyeket más uniós tagállami, izlandi vagy norvég lakóhelyű fogyasztók nyújtottak be külföldi társközpontjaink útján magyar székhelyű vállalkozásokkal szemben, ez 20 százalékos növekedés 2014-hez képest – közölte az NFH.
A központ szeptember közepéig több mint 16 millió forint értékben érvényesítette sikeresen az uniós fogyasztók határon átnyúló ügyletekkel kapcsolatos vagyoni igényeit, ebből több mint 9 milliót a magyar fogyasztók kaptak meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Európai zöldség- és gyümölcstermesztők fogtak össze az európai termékekért
Az európai zöldség- és gyümölcstermesztők összefogtak és kampányt indítottak az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Gondtalan fogyasztók? Jókora különbségek a középkorúak táborában
Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben,…
Tovább olvasom >18+! Az energiaital után a kóla lesz a következő?
A Magyarországon érvénybe lépő új szabályozás értelmében tilos lesz energiaitalokat…
Tovább olvasom >