Neubauer Katalin: piactorzító hatása van a kötelező akciózás meghosszabbításának
A Magyar Kormány bejelentése szerint 2024. június végéig meghosszabbítja a kötelező akciózás rendszerét, melyet a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ) főtitkára, Neubauer Katalin, súlyos piackorlátozó és torzító intézkedésként értékelt.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/12/brittani-burns-pEu_jnyi2c4-unsplash-1.jpg)
Decemberre várták a végét az intézkedésnek
A szakember szerint a kormány ezzel hátrányba hozza a kiskereskedőket, dacára annak, hogy a szakma december végére várt a kötelező akciózás végét. A kormány indoklása szerint az intézkedés a szankciós élelmiszer-infláció csökkentéséhez járul hozzá, megőrizve ezzel a fizetések vásárlóerejét és segítve a fogyasztás növekedését.
Neubauer Katalin kiemelte, hogy a rendelet nem csak árengedményekről szól, hanem a kereskedőknek minden egyes terméket 0 százalék árréssel kell értékesíteniük, ami az ár megvásárlási értékével azonos. A főtitkár aggályait fejezte ki a piaci verseny torzulásával kapcsolatban, hiszen a nagyobb vállalatok továbbra is versenyelőnyhöz juthatnak, kárt okozva ezzel a kisebb kiskereskedőknek.
Neubauer Katalin szerint a kötelező akciózás hosszabbítása további károkat okozhat a piacon, és azt is megjegyezte, hogy a rendszerbe nem vonhatók be a nagykereskedelmi szereplők és a gyártók. Az MNKSZ főtitkára bízik abban, hogy a döntés csak átmeneti, mivel az adminisztratív terhek mellett a készletek kezelése is kockázatokkal jár. A vásárlói tájékoztatás hiánya és a nagyobb cégek versenyelőnye tovább súlyosbítja a helyzetet, és a főtitkár úgy véli, hogy a terhek túl hosszú ideig érvényben maradása további problémákat okoz majd a kiskereskedelmi szektorban.
Kapcsolódó cikkeink
Vegyesek a fogyasztói vélemények a kötelező akciózás végéről
A kormány július 1-jén megszüntette a 13 hónapig tartó kötelező…
Tovább olvasom >Mi jön a kötelező akciók után?
2024. július 1-jével jelentős változások léptek életbe a magyar kiskereskedelemben:…
Tovább olvasom >Az OKSZ optimista a kötelező akciózás kivezetése kapcsán
Július elseje óta Magyarországon megszűnt a kötelező bolti akciózás, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >