Neubauer Katalin: piactorzító hatása van a kötelező akciózás meghosszabbításának
A Magyar Kormány bejelentése szerint 2024. június végéig meghosszabbítja a kötelező akciózás rendszerét, melyet a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ) főtitkára, Neubauer Katalin, súlyos piackorlátozó és torzító intézkedésként értékelt.

Decemberre várták a végét az intézkedésnek
A szakember szerint a kormány ezzel hátrányba hozza a kiskereskedőket, dacára annak, hogy a szakma december végére várt a kötelező akciózás végét. A kormány indoklása szerint az intézkedés a szankciós élelmiszer-infláció csökkentéséhez járul hozzá, megőrizve ezzel a fizetések vásárlóerejét és segítve a fogyasztás növekedését.
Neubauer Katalin kiemelte, hogy a rendelet nem csak árengedményekről szól, hanem a kereskedőknek minden egyes terméket 0 százalék árréssel kell értékesíteniük, ami az ár megvásárlási értékével azonos. A főtitkár aggályait fejezte ki a piaci verseny torzulásával kapcsolatban, hiszen a nagyobb vállalatok továbbra is versenyelőnyhöz juthatnak, kárt okozva ezzel a kisebb kiskereskedőknek.
Neubauer Katalin szerint a kötelező akciózás hosszabbítása további károkat okozhat a piacon, és azt is megjegyezte, hogy a rendszerbe nem vonhatók be a nagykereskedelmi szereplők és a gyártók. Az MNKSZ főtitkára bízik abban, hogy a döntés csak átmeneti, mivel az adminisztratív terhek mellett a készletek kezelése is kockázatokkal jár. A vásárlói tájékoztatás hiánya és a nagyobb cégek versenyelőnye tovább súlyosbítja a helyzetet, és a főtitkár úgy véli, hogy a terhek túl hosszú ideig érvényben maradása további problémákat okoz majd a kiskereskedelmi szektorban.
Kapcsolódó cikkeink
„Ez egy politikai termék” – Az árrésstopról és a kiskereskedelem válságáról beszélt az MNKSZ főtitkára
Szakmailag nem indokolható, mégis maradhat – így foglalható össze az…
Tovább olvasom >Neubauer Katalin: „Az erős állami beavatkozás hosszú távon biztosan nem célravezető”
A hazai kereskedelmi vállalkozások számára 2024-ben nem csak az infláció…
Tovább olvasom >A Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség fellép az élelmiszerinfláció ellen
Az élelmiszereket előállító és beszállító vállalatok együttműködése nélkül a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >