Neubauer Katalin: piactorzító hatása van a kötelező akciózás meghosszabbításának
A Magyar Kormány bejelentése szerint 2024. június végéig meghosszabbítja a kötelező akciózás rendszerét, melyet a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ) főtitkára, Neubauer Katalin, súlyos piackorlátozó és torzító intézkedésként értékelt.

Decemberre várták a végét az intézkedésnek
A szakember szerint a kormány ezzel hátrányba hozza a kiskereskedőket, dacára annak, hogy a szakma december végére várt a kötelező akciózás végét. A kormány indoklása szerint az intézkedés a szankciós élelmiszer-infláció csökkentéséhez járul hozzá, megőrizve ezzel a fizetések vásárlóerejét és segítve a fogyasztás növekedését.
Neubauer Katalin kiemelte, hogy a rendelet nem csak árengedményekről szól, hanem a kereskedőknek minden egyes terméket 0 százalék árréssel kell értékesíteniük, ami az ár megvásárlási értékével azonos. A főtitkár aggályait fejezte ki a piaci verseny torzulásával kapcsolatban, hiszen a nagyobb vállalatok továbbra is versenyelőnyhöz juthatnak, kárt okozva ezzel a kisebb kiskereskedőknek.
Neubauer Katalin szerint a kötelező akciózás hosszabbítása további károkat okozhat a piacon, és azt is megjegyezte, hogy a rendszerbe nem vonhatók be a nagykereskedelmi szereplők és a gyártók. Az MNKSZ főtitkára bízik abban, hogy a döntés csak átmeneti, mivel az adminisztratív terhek mellett a készletek kezelése is kockázatokkal jár. A vásárlói tájékoztatás hiánya és a nagyobb cégek versenyelőnye tovább súlyosbítja a helyzetet, és a főtitkár úgy véli, hogy a terhek túl hosszú ideig érvényben maradása további problémákat okoz majd a kiskereskedelmi szektorban.
Kapcsolódó cikkeink
Neubauer Katalin: „Az erős állami beavatkozás hosszú távon biztosan nem célravezető”
A hazai kereskedelmi vállalkozások számára 2024-ben nem csak az infláció…
Tovább olvasom >A Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség fellép az élelmiszerinfláció ellen
Az élelmiszereket előállító és beszállító vállalatok együttműködése nélkül a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Európai Kereskedelem Napja: átalakul a szektor
Huszadik alkalommal rendezték meg az Európai Kereskedelem Napját, amelyen a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >