Netrisk: jelentősen nőtt az utasbiztosítások iránti kereslet
Több mint 21 ezer utasbiztosítást kötöttek az utazás előtt állók tavaly december elejétől idén január közepéig, ami 85 százalékos emelkedés éves összevetésben – közölte saját adatai alapján a Netrisk.hu. online biztosításközvetítő kedden az MTI-vel.

Rövidebb időszakra kötik az utasbiztosításokat
Az utasbiztosítások átlagdíja 11 ezer forint alá csökkent, 12 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A csökkenésben ugyanakkor szerepet játszott, hogy a mostani szezonban rövidebb időszakra, kevesebb mint 6 napra kötötték az utasbiztosításokat, szemben a tavalyi téli utazási szezonra jellemző majdnem 7 nappal – jelezte a Netrisk.hu.
Az utasbiztosítási kedv egyebek mellett azért nőtt, mert egy évvel korábban a koronavírus-járvány utóhatásai miatt még sokan lemondtak a külföldi utazásról, másrészt tudatosabbak lettek a külföldre utazók, felkészülnek egy előre nem látható eseményre – fejtette ki Besnyő Márton, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója a közleményben.
Az összefoglalóból kiderül, hogy bár Európában síszezon van, az utasbiztosítást kötők majdnem 20 százaléka egzotikus, kifejezetten meleg éghajlatú országba utazott a karácsonyi szezonban.
A korcsoportokat nézve a legtöbb biztosítást a mostani téli utazási szezonban a 45-54 év közöttiek kötötték, akik átlagosan 5 napra utaztak el és az utasbiztosításért 10 683 forintot fizettek. A hosszabb utazások a 24 év alattiakhoz és a 65 év fölöttiekhez kötődtek, akik 7,8 napra, illetve 9,6 napra biztosították magukat.
Az utazók 85 százaléka legfeljebb három nappal az utazás előtt kötötte meg a biztosítását, 43 százalékuk pedig egy nappal az utazás előtt biztosította be magát. Az összes kötés negyede az utazás napján történt.
Kapcsolódó cikkeink
A Wizz Air idén több mint 4,8 millió magyarországi utasra számít
A Wizz Air magyarországi utasszáma a tavalyi több mint 3,7…
Tovább olvasom >A magyarok az all inclusive-szolgáltatásokat keresik
Beindultak a nyári foglalások, amelyek száma már januárban nagyon biztató…
Tovább olvasom >A home office lehetősége új távlatokat nyit az utazások terén
A magyarok 38%-a dolgozik kizárólag vagy részben otthonról, és ez…
Tovább olvasom >További cikkeink
Teljesen alkoholmentes és páratlan ízvilágú: itt az új Stella Artois 0.0%
Az idén 50 éves Borsodi Sörgyár új, 0,0%-os alkoholmentes termékkel…
Tovább olvasom >„Az év legnagyobb volumenű képzési programja díjat” nyerte el a Vajda-Papír
A Vajda-Papírnak ítélte oda az „Az év legnagyobb volumenű képzési programja…
Tovább olvasom >Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
Szigorúbb szabályozás lépett életbe, a rovarfehérjét tartalmazó élelmiszereken fel kell…
Tovább olvasom >