Netrisk: jelentősen nőtt az utasbiztosítások iránti kereslet
Több mint 21 ezer utasbiztosítást kötöttek az utazás előtt állók tavaly december elejétől idén január közepéig, ami 85 százalékos emelkedés éves összevetésben – közölte saját adatai alapján a Netrisk.hu. online biztosításközvetítő kedden az MTI-vel.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/01/pexels-porapak-apichodilok-346885-1.jpg)
Rövidebb időszakra kötik az utasbiztosításokat
Az utasbiztosítások átlagdíja 11 ezer forint alá csökkent, 12 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A csökkenésben ugyanakkor szerepet játszott, hogy a mostani szezonban rövidebb időszakra, kevesebb mint 6 napra kötötték az utasbiztosításokat, szemben a tavalyi téli utazási szezonra jellemző majdnem 7 nappal – jelezte a Netrisk.hu.
Az utasbiztosítási kedv egyebek mellett azért nőtt, mert egy évvel korábban a koronavírus-járvány utóhatásai miatt még sokan lemondtak a külföldi utazásról, másrészt tudatosabbak lettek a külföldre utazók, felkészülnek egy előre nem látható eseményre – fejtette ki Besnyő Márton, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója a közleményben.
Az összefoglalóból kiderül, hogy bár Európában síszezon van, az utasbiztosítást kötők majdnem 20 százaléka egzotikus, kifejezetten meleg éghajlatú országba utazott a karácsonyi szezonban.
A korcsoportokat nézve a legtöbb biztosítást a mostani téli utazási szezonban a 45-54 év közöttiek kötötték, akik átlagosan 5 napra utaztak el és az utasbiztosításért 10 683 forintot fizettek. A hosszabb utazások a 24 év alattiakhoz és a 65 év fölöttiekhez kötődtek, akik 7,8 napra, illetve 9,6 napra biztosították magukat.
Az utazók 85 százaléka legfeljebb három nappal az utazás előtt kötötte meg a biztosítását, 43 százalékuk pedig egy nappal az utazás előtt biztosította be magát. Az összes kötés negyede az utazás napján történt.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább növekedett a szabadidős célú utazási kedv
Nemcsak tovább növekedett a szabadidős célú utazási kedv az egzotikus…
Tovább olvasom >Mire költenek a magyar fiatalok? – 5,4 milliárd táplálékkiegészítőkre, utazásra és telefonra
Egymilliárdos mérföldkőhöz érkezett az egyik legsikeresebb magyar startup, a Diverzum.…
Tovább olvasom >Minden idők legsikeresebb turisztikai éve volt 2024 Romániában
Minden idők legsikeresebb turisztikai éve volt 2024 Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat
A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >