Net-zéró kibocsátásra hajt a Yakult 2050-ig
A probiotikus tejtermékeiről ismert Yakult Honsha Co., Ltd. 2050-re a net-zéró szén-dioxid-kibocsátás elérését tűzte ki céljául. A vállalat stratégiáját az Environmental Vision 2050 tervben vázolja.
A vállalat víziója hat fontos témát azonosított: az innovációt, a közösségi értékteremtést, az ellátásilánc-menedzsmentet, a klímaváltozást, a műanyag-csomagolást, valamint a vízfelhasználást. Az eredményes haladás érdekében a csoport backcasting módszer segítségével fogalmazta meg 2030-as környezeti célkitűzéseit és a 2021–2024-re vonatkozó cselekvési tervét.
A Yakult 2018-hoz képest 2030-ig 30%-kal csökkentené az üvegházhatású gázok kibocsátását, valamint a műanyag-csomagolás mennyiségét is Japánban, valamint 10%-kal mérsékelné a tejfeldolgozó üzemeiben a termelési egységenkénti vízfogyasztás mértékét is.
A vállalat a fenti célok elérése érdekében előtérbe helyezi a megújuló energiák felhasználását; kutatást végez a környezetbarát csomagolóanyagok kapcsán, és mérsékli a műanyaghasználatot.
Kapcsolódó cikkeink
Start-up-ba invesztál a német Weleda
A tanúsítvánnyal rendelkező natúrkozmetikumok és antropozófiai gyógyszerek forgalmazása terén globális…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >Bezárja sanghaji gyárát a Yakult, átszervezéssel erősítene Kínában
A japán Yakult Honsha Sanghajban működő gyárának bezárásával tenné versenyképesebbé…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >