Net zéró kibocsátási vállalást tett a brit Tesco
A kereskedelmi láncok felé a hulladékmennyiség csökkentése és a környezet védelme kapcsán egyre növekvő fogyasztói elvárásra válaszul a Tesco 2050-re net zéró kibocsátást céloz saját működése, ellátási lánca, valamint az általa árusított termékek vonatkozásában egyaránt. Emellett csoportszinten net zéró kibocsátást vállal 2035-ig valamennyi operációját tekintve.
A vállalat közlése szerint a teljes ökológiai lábnyomának a 90%-át termékeinek és ellátási láncának a kibocsátása adja. Emiatt beszállítóit alacsony karbonlábnyomú trágya és alternatív állati takarmányok használatára, valamint a hűtésből, fűtésből és szállításból származó kibocsátás kezelésének felgyorsítására buzdítja.
A fenti cikk a Trade magazin 2021/11. számában is megjelent.
Kapcsolódó cikkeink
Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >