Nestlé: Újrahasznosítható csomagolóanyagé a jövő
A Nestlé kiemelten fontos feladatának tekinti környezeti lábnyoma folyamatos csökkentését, hogy a környezetet megóvja a jövő generációi számára. Ezért nagy figyelmet fordít a csomagolóanyagok környezetre gyakorolt hatásának minimalizálására. Ma bejelentett vállalása is ezt szolgálja: a vállalat arra törekszik, hogy 2025-re kizárólag újrahasznosítható vagy újrafelhasználható csomagolóanyagot használjon. A Nestlé víziója szerint semmilyen csomagolóanyag nem végezheti hulladéklerakóban vagy szemétként, így a műanyagok sem.
Mark Schneider, a Nestlé vezérigazgatója elmondta: „Jelenleg a műanyaghulladékok jelentik a világ egyik legnagyobb fenntarthatósági problémáját, a megoldás pedig közös fellépést igényel. Olyan technológiákat dolgozunk ki, amelyekkel egyre nagyobb mértékben mozdíthatjuk elő a hulladék csökkentését és újrahasznosítását. Célunk, hogy 2025-re kizárólag újrahasznosítható vagy újrafelhasználható csomagolóanyagokat használjunk.”
Ennek érdekében három kiemelt területen szándékozik lépéseket tenni a Nestlé: a vállalat megszünteti a nem újrahasznosítható műanyagok használatát, szorgalmazza a nagyobb mértékben újrahasznosítható anyagok használatát, illetve felszámolja vagy módosítja az összetett, kombinált használatú csomagolóanyagokat.
A körforgásos gazdaság kiépítésének jelentőséget felismerve a Nestlé az alábbiak mellett kötelezte el magát:
– Aktív szerepet vállal azon országok hatékony hulladékgyűjtést, kiválogatást és újrahasznosítást célzó megoldások kidolgozásában, ahol működik;
– Együttműködik a teljes ellátási láncban résztvevő partnereivel és az iparági szövetségeivel a műanyag felhasználását csökkentő és az újrahasznosítást előmozdító különböző csomagolási megoldások feltárásában, valamint a műanyaghulladékok kezelésének új módszereinek kidolgozásában;
– Megfelelő tájékoztatást biztosít az újrahasznosíthatóságról a termékcsomagolásokon, ezzel segítve a fogyasztókat a megfelelő hulladékgyűjtésben;
– Támogatja az újrahasznosított műanyagok felhasználását a piacon azáltal, hogy magasabb arányban használ fel újrahasznosított műanyagot csomagolásaihoz.
– További célkitűzése annak elősegítése is, hogy 2025-re Európában minden PET palackja 25%-ban újrahasznosított műanyagból készüljön.
Kapcsolódó cikkeink
Új, fehérjealapú termékekkel támogatja a Nestlé a súlykontrollt kulcspiacain
A fehérjékkel kapcsolatos trendeket meglovagolva fejleszt a Nestlé folyamatosan a…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >