Nestlé is csatlakozott az Európai Műanyag Egyezményhez, amivel megerősítette azon vállalását, hogy egyharmadával csökkenti az újonnan gyártott műanyagok felhasználását
Az elmúlt 50 évben drasztikus mértékben nőtt a műanyagok felhasználási aránya, melynek rendkívüli haszna mellett egyre nyilvánvalóbb, hogy nagymértékben terhelik környezetünket: nem engedhetjük, hogy a csomagolóanyagok szemétlerakóban, az óceánokban, tavakban és folyókban végezzék.
A Nestlé ezért a mai napon csatlakozott az Európai Műanyag Egyezményhez, mely elősegíti, hogy a Nestlé által használt csomagolóanyagok 100%-ban újrahasznosíthatók vagy újrafelhasználhatók legyenek és a vállalat 2025-ig egyharmadával csökkentse az újonnan gyártott műanyagok felhasználását.
A Franciaország és Hollandia kezdeményezésére létrejött Európai Műanyag Egyezmény egyetlen célkitűzése a körforgáson alapuló műanyaggazdálkodásba való átmenet felgyorsítása. Ezzel megszűnik az újonnan gyártott, azaz nem megújuló fosszilis tüzelőanyagokból készülő műanyagoktól való kizárólagos függés.
Az Egyezmény olyan vezető vállalatokat, civil szervezeteket és kormányzatokat tömörít, akik 2025-ig együtt vállalják a közös célok megvalósítását, illetve hogy a jelenlegi jogszabályokon túlmutató célokat fogalmaznak meg.
Ezek a közös európai célok a következők:
- Az újonnan gyártott műanyag termékek és csomagolóanyagok csökkentése legalább 20%-kal.
- A műanyag csomagolóanyagok begyűjtésének és újrahasznosításának kapacitásnövelése legalább 25%-kal Európában.
- Átlagosan legalább 30%-kal növelni az újrahasznosított műanyagok felhasználását a csomagolóanyagokban.
Marco Settembri, a Nestlé EMENA régiójának vezérigazgatója elmondta: „Örömünkre szolgál, hogy aláírjuk az Európai Egyezményt. Az egyik közös célkitűzésünk, hogy egész Európában fejlesszük a műanyagok begyűjtésére, válogatására és újrahasznosítására szolgáló rendszereket és ezzel megvalósítsuk a körforgásos gazdaságot. A Vittel ásványvíz palackját például már most is használt műanyagpalackokból gyártjuk. A jövőben biztosítani kívánjuk, hogy más csomagolóanyagokat, így a fedőfóliákat vagy tasakokat is élelmiszeripari minőségű csomagolóanyagként lehessen újrahasznosítani.”
Ennek megvalósítása azonban nem lesz könnyű. A Nestlé kiemelt prioritásként kezeli termékei biztonságát. Az élelmiszerekhez felhasznált műanyag csomagolóanyagoknak mind élelmiszeripari minősítésűnek kell lennie, azaz nem tartalmazhatnak emberre káros anyagokat. Az élelmiszeripari minősítésű újrahasznosított műanyagok előállításához pedig fejleszteni kell az újrahasznosítási eljárásokat.
A kihívás a Nestlé és általában az egész élelmiszeripar számára abban rejlik, hogy az újrahasznosított élelmiszeripari minőségű műanyagok helyett jelenleg olcsóbb újonnan gyártott műanyagokból készülő csomagolóanyagokat előállítani. A probléma leküzdésére a Nestlé a közelmúltban bejelentette, hogy 1,5 milliárd svájci frankot meghaladó beruházással kívánja ösztönözni az újrahasznosított élelmiszeripari minőségű műanyagok piacát.
A beruházás egyértelmű üzenet az újrahasznosítással foglalkozó vállalatoknak, mellyel az élelmiszeripari óriás nagyobb hangsúlyt fektet az újrahasznosított élelmiszeripari minőségű anyagok használatára és elősegíti az ezt kiszolgáló új piac létrehozását.
Az újonnan gyártott műanyagok felhasználásának további csökkentése céljából a Nestlé újragondolja termékei csomagolását is. Jelenleg a PURINA állateledeleket és a NESCAFÉ instant kávét érintő csomagolásmentes rendszer tesztelését végzi, illetve együttműködik az újrahasználható csomagolóanyagokkal megvalósított házhozszállítási szolgáltatásokat nyújtó LOOP-pal is. Az első termékek már hamarosan kaphatók lesznek Franciaországban.
Az innovációs folyamat felgyorsítása érdekében a Nestlé 250 millió svájci frankos fenntartható csomagolást célzó alapot hozott létre, mely innovatív csomagolási megoldásokat, köztük új anyagokat, újratöltő rendszereket és újrahasznosítási megoldásokat fejlesztő startupokat támogat.
Kapcsolódó cikkeink
A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Megszűnt a Nespresso kapszulák védelme a Benelux-országokban
A Brüsszeli Fellebbviteli Bíróság döntése értelmében többé nem él a…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Revolut: helyi fiók és magyar vezető a láthatáron
A Revolut a „nagyon közeli jövőben” magyarországi fióktelep nyitását és…
Tovább olvasom >Egy self-made sztár kedvence – Ilyen lesz Dzsúdló Mekis menüje
A McDonald’s a hírességek kedvenc Mekis rendeléseit felsorakoztató kampányának legújabb…
Tovább olvasom >