Nestlé: a fenntarthatóság a cél a termékek teljes életciklusán keresztül
A fenntarthatóság alapelveinek már a dizájntervezési folyamat elejétől kezdve meg kell jelenniük a termékfejlesztési folyamatban. Többek között erről is szó esett a Nestlé júliusban megrendezett globális konferenciáján, ahol a szakértők megvizsgálták azt is, hogy a jelenlegi fogyasztói és dizájn trendek milyen lehetőségeket tartogatnak a Nestlé számára a fenntarthatóbb termékek, szolgáltatások és rendszerek kifejlesztésében.
A vállalat ezen a témán folyamatosan dolgozik, ennek egyik jó példája a NESCAFÉ Dolce Gusto: a kávéfőző gépek környezeti hatásait is folyamatosan csökkenti. A hazánkban is kapható második generációs gépek a beépített öko-funkciónak köszönhetően kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, kevesebb fosszilis üzemanyagot és vizet használnak fel az első modellekhez képest.
Július közepén több nemzetközi szakértő csapat vett részt az Egyesült Államokban a Nestlé globális workshopján, amelynek célja a formatervezés és a csomagolás fenntarthatóságának előmozdítása volt.
A világ egyik vezető dizájniskolájában, a kaliforniai Art Center College of Design-ban megrendezett öt napos eseményen akadémikusok, független fenntarthatósági szakértők és a Nestlé nemzetközi K+F (Kutatás+Fejlesztés) márkakommunikációs és terméktervezési csapatainak tagjai találkoztak. Céljuk az volt, hogy kialakítsanak egy olyan folyamatot, amelynek keretében a fenntarthatóság alapelvei beépülhetnek a dizájnerek gondolkodásába a dizájntervezési folyamat elejétől kezdve.
A konferencia foglalkozott például a Nestlé aktuális fenntarthatósági kezdeményezéseivel, a fogyasztói termékek iparágának általános kihívásaival és a legújabb dizájn gyakorlatokkal. Emellett a szakértők megvizsgálták azt is, hogy a jelenlegi fogyasztói és dizájn trendek milyen lehetőségeket tartogatnak a Nestlé számára a fenntarthatóbb termékek, szolgáltatások és rendszerek kifejlesztésében.
„A fenntarthatóság ma már a mindennapi üzletmenet részét képezi, ezért a termékek fejlesztésekor már a kezdetektől figyelembe kell vennünk. A svájci Nestlé Kutatási Központban dolgozó kutatóink által kifejlesztett „termék-életciklus elemzési” eszközök használatával lehetőségünk nyílik arra, hogy termékeink teljes társadalmi és környezeti hatásait figyelembe vegyük. Ily módon a tudomány és a dizájn összekapcsolódik a Nestlé szolgálatában” – mondta el Gordon Lane, a Nestlé Globális Ipari Tervezési K+F vezetője.
A termék-életciklus meghatározásához a vállalat egyszerűsített ökodizájn eszközöket is használ, például a Packaging Impact Quick Evaluation Tool-t (PIQET, azaz gyors csomagolás-hatás értékelő eszköz), amelyet a Sustainable Packaging Alliance (Fenntartható Csomagolás Szövetség) dolgozott ki. Ez nyújt segítséget az új, alacsony környezeti hatású termékdizájnok létrehozásához vagy a régebbiek felújításához és „zöldítéséhez”.
Tovább csökken a NESCAFÉ Dolce Gusto gépek környezeti hatása
A Nestlé fenntarthatóság iránti hosszú távú elkötelezettsége részeként a NESCAFÉ Dolce Gusto gépek első modelljeinek 2006-os bevezetése óta a vállalat folyamatosan csökkentette az otthoni kávégépek környezeti hatását.
A hazánkban is kapható második generációs gépek – amelyek 14 különféle típusú kávét és kakaót tudnak készíteni – 32 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, 41 százalékkal kevesebb fosszilis üzemanyagot és 25 százalékkal kevesebb vizet használnak a gyártástól a használatig terjedő termék-életciklus szakaszban az első modellekhez képest.
Ezen megtakarításokat a Nestlé egy öko-funkció bevezetésével érte el, amely lehetővé teszi, hogy 20 perc eltelte után a gépek automatikusan készenléti állapotba kapcsoljanak, ha éppen nincsenek használatban. A környezeti teher csökkentéséhez emellett hozzájárul még a csökkentett súlyú vízmelegítő blokk, amely 23 százalékkal kevesebb alumíniumból készül.
A Nestlé nemrégiben továbbfejlesztette az öko-funkciót: a gép már 5 perc elteltével készenléti állapotba kapcsol. A legújabb fejlesztés 2011 végéig lesz jelen minden új NESCAFÉ Dolce Gusto gépben.
A Nestlé az innovációkat a NESCAFÉ Dolce Gusto rendszer környezeti hatásait felmérő, független termék-életciklust elemző tanulmány eredményei alapján dolgozta ki. Az életciklus-elemzések a termék teljes életútján, az alapanyagok beszerzésétől kezdve a gyártáson és a csomagoláson át egészen a használatig elemzik a termék hatásait.
„Tisztában vagyunk vele, hogy a fogyasztó a környezetvédelem szempontjából leginkább a kapszulák kidobása miatt aggódik, de a tanulmányok azt mutatják, hogy ez a teljes környezeti hatásnak igazából a legkisebb tényezője. Továbbra is dolgozunk a kapszulák környezetre gyakorolt hatásának mérséklésén – például a súlyuk csökkentése vagy alternatív anyagok használatának segítségével – miközben jelentős előrelépéseket teszünk más területeken is, mint például a gépek energiafogyasztásának csökkentése terén” – mondta el a Dolce Gusto szakértője.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >