Népszerű a magyar alma a SPAR-vásárlók körében

Dátum: 2013. 10. 16. 12:48

A SPAR Magyarország Kft. idén második alkalommal csatlakozott a Vidékfejlesztési Minisztérium és a FruitVeb Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet magyar alma népszerűsítése érdekében szervezett kampányához. A SPAR-csoport közel 400 üzletében 2012-ben 6 millió kilogramm almát értékesítettek, melynek 99,9%-a hazai alma volt.

MagyaralmaSPAR

A magyar alma fogyasztását támogató kampány részeként Dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter 2013. október 15-én sajtótájékoztatót tartott a MOM Park Bevásárlóközpontban lévő SPAR szupermarketben. Az almakóstoltatással egybekötött eseményen jelen volt Dr. Simon Miklós országgyűlési képviselő, Dr. Mártonffy Béla, a FruitVeb elnöke és több magyar almatermesztő is. A tájékoztatón többek között szó volt a hazai almatermesztés aktualitásairól, valamint az ágazatot érintő jövőbeni tervekről.

Saltzer Kornél, a SPAR Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója nyilatkozatában elmondta, hogy 2012-ben összesen 6 millió kilogramm almát értékesítettek a cégcsoport üzleteiben, az idén pedig a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva a forgalomban már most 16%-os növekedés tapasztalható. A SPAR áruházakba 380 termelő által termesztett almát szállítanak, akik körülbelül 1700 hektár területen termelik az almát, jellemzően Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében.

A népszerűsítő kampány célja egyrészt a hazai almapiac erősítése és az almatermelés, különösen a szabolcsi almatermelés hírnevének újjáélesztése, lehetőséget teremtve a nagyobb belföldi fogyasztás elérésére, másrészt a vásárlók ösztönzése annak érdekében, hogy keressék a jó minőségű magyar almát frissen és szezonon kívül is, előnyben részesítve azt az importtal szemben.

A sajtóeseményen a kiváló minőségű magyar almafajták mellett, a gyümölcsből készült termékeket – 100%-os SPAR almalevet, almaszirmot, almás pitét – is kóstolhattak a jelenlévők és a vásárlók.