Nemzetközi szinten is elindult az Európai Friss Csapat program
Nemzetközi, online sajtótájékoztatón jelentették be a mai napon Párizsban, hogy három európai ország együttműködésében útjára indul az Európai Friss Csapat program, melynek fő célkitűzése a zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítése. A program az Európai Unió társfinanszírozásában valósul meg, 2021 és 2023 között, a korábbi Európai Friss Kalandok program folytatásaként.
Az újabb hároméves program célja, hogy a részt vevő országokban a gyermekes családok körében további 1-3 százalékkal növekedjen a zöldség- és gyümölcsfogyasztás, mert a 2017 és 2018 közötti európai 4 százalékos növekedés nem elégséges, különösen a fiatalok, illetve a gyermekes szülők körében.
Magyarországon a napi átlag zöldség- és gyümölcsfogyasztás 304 gramm/fő, ami ugyan emelkedést mutat a korábbi adatokhoz képest, de még mindig elmarad a WHO napi 400 gramm/fő ajánlásától, leginkább a fiatalabb generációk körében.
„A fiatalok fogyasztási szokásait, az étkezési kultúrát megváltoztatni nem gyors folyamat. Sok energiára, sok erőfeszítésre van szükség, így a következő három évre is van előttünk éppen elég feladat. Hiszen most már lehetőségünk lesz egészen 18 éves korukig elkísérni a fiatalokat, és bemutatni nekik: azon túl, hogy a zöldség- és gyümölcsfogyasztás egészséges, természetesen tud finom is lenni. A szülőket és a gyerekeket egyaránt igyekszünk közelebb vinni az egészséges táplálkozáshoz”
– fogalmazott az újabb hároméves periódussal kapcsolatban Győrffy Balázs, a NAK elnöke.
A legújabb tanulmányok szerint ugyan nő az igény a zöldségek és a gyümölcsök iránt, de ahhoz, hogy a családok mindennapi étrendjének állandó részévé váljanak, folytatni kell a megkezdett munkát.
Magyarországon az Európai Friss Csapat program ezért is bővítette korábbi célcsoportját, így a 18 év alatti tizenéveseket és a 30 és 50 év közötti szülőket szeretné elsősorban elérni. A zöldség- és gyümölcsfogyasztás mennyiségének növelése érdekében a program bővíteni szeretné a gyermekek és szüleik ismereteit „a termőföldtől a tányérig”, valamint szeretné eloszlatni a friss gyümölcsökkel és zöldségekkel kapcsolatos előítéleteket, különösen azokat, amelyek a konyhai elkészítés bonyolultságával és időigényességével kapcsolatosak. Emellett segít az egész családnak felfedezni a zöldségek és gyümölcsök ízének erejét, és széles körben ösztönzi ezek fogyasztását.
A nemzetközi sajtótájékoztatón Győrffy Balázs elmondta, öröm számára, hogy a következő három évben is lesz lehetőség együtt dolgozni azért, hogy a fiatal generációt is megismertessük a zöldség- és gyümölcsfogyasztás élvezetével, annak egészséges voltával.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: az egészségügyi ellátást tartják a legfontosabbnak a külföldre utazó magyarok
A külföldre utazó középkorúak túlnyomó többsége köt valamilyen utazási biztosítást,…
Tovább olvasom >Gyorsteszt piac, okoseszközök – merre tovább?
A Covid-19 járvány alatt a gyorstesztek berobbanása alapjaiban változtatta meg…
Tovább olvasom >Ízek és ellentmondások: miért finom, ami nem egészséges – és hogyan együnk mégis magyarosan jól?
A magyar konyha világszerte híres gazdag ízvilágáról, tartalmas ételeiről és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Olaszországban és Spanyolországban is terjeszkedik a Metro
Stratégiai partnerségre lépett a Metro Italia az olasz Multicedi nagykereskedővel,…
Tovább olvasom >7 millió dollárt invesztál a Nestlé a gabonapehely-gyártásba Zimbabwéban
7 millió dolláros beruházással bővítette a Nestlé reggelizőpehely-gyárát a zimbabwei…
Tovább olvasom >Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >