Nemzetközi élelmiszeripari projektben vehet részt a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kara
Magyarországról egyedüliként a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) Mérnöki Kara vehet részt az EIT Food Consumer Engagement Labs nemzetközi élelmiszeripari projektben – közölte az SZTE az MTI-vel.
A kar 6 ezer euró támogatást kap novemberig, hogy a többi 9 európai egyetemmel élelmiszeripari innovációkat és azok fogyasztói megítélését vizsgálhassa a legnagyobb európai élelmiszeripari innovációs együttműködés, az EIT Food program keretében. A résztvevők emellett feltárják a regionális élelmiszeripari vállalatok, a kereskedők és csomagolóanyag-gyártó cégek innovációs tevékenységét – írták.
A közlemény a projektet magyar szempontból azért nevezi jelentősnek, mert a belföldi fogyasztók általában konzervatívak, és fontos megérteni, hogy milyen élelmiszeripari fejlesztéseket fogadnak el. A EIT Food Consumer Engagement Labs egyik legfontosabb célja éppen az, hogy közvetlen kapcsolatot teremt a fejlesztések résztvevői és a fogyasztók között – tették hozzá.
Az SZTE Mérnöki Kara nem először dolgozhat nemzetközi élelmiszeripari fejlesztésekben. Korábban az EIT Food Foresight, vagyis az élelmiszergazdasági előretekintési tanulmány elkészítésében vettek részt, majd az EIT Food Hackatlon élelmiszeripari digitalizációs verseny első két díját nyerték el – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új fejezet a magyar mezőgazdaság fejlődésében: 475 milliárd forint a fenntarthatóság és innováció jegyében
Magyarország KAP (Közös Agrárpolitika) stratégiai tervével összhangban új pályázati felhívások…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 1,8 százalékkal nőtt februárban, a legnagyobb mértékben az élelmiszer, ital és dohánytermék gyártásában
2024 februárjában az ipari termelés volumene 1,8 százalékkal meghaladta az…
Tovább olvasom >Már nyártól 200 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a hazai élelmiszeripari vállalkozók
Mintegy 480 milliárd forint értékű forrást szán az élelmiszeripari fejlesztésekre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >