Nemzetközi élelmiszeripari projektben vehet részt a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kara
Magyarországról egyedüliként a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) Mérnöki Kara vehet részt az EIT Food Consumer Engagement Labs nemzetközi élelmiszeripari projektben – közölte az SZTE az MTI-vel.
A kar 6 ezer euró támogatást kap novemberig, hogy a többi 9 európai egyetemmel élelmiszeripari innovációkat és azok fogyasztói megítélését vizsgálhassa a legnagyobb európai élelmiszeripari innovációs együttműködés, az EIT Food program keretében. A résztvevők emellett feltárják a regionális élelmiszeripari vállalatok, a kereskedők és csomagolóanyag-gyártó cégek innovációs tevékenységét – írták.
A közlemény a projektet magyar szempontból azért nevezi jelentősnek, mert a belföldi fogyasztók általában konzervatívak, és fontos megérteni, hogy milyen élelmiszeripari fejlesztéseket fogadnak el. A EIT Food Consumer Engagement Labs egyik legfontosabb célja éppen az, hogy közvetlen kapcsolatot teremt a fejlesztések résztvevői és a fogyasztók között – tették hozzá.
Az SZTE Mérnöki Kara nem először dolgozhat nemzetközi élelmiszeripari fejlesztésekben. Korábban az EIT Food Foresight, vagyis az élelmiszergazdasági előretekintési tanulmány elkészítésében vettek részt, majd az EIT Food Hackatlon élelmiszeripari digitalizációs verseny első két díját nyerték el – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >Mikroműanyagok és táplálkozás: A rejtett veszélyek
Az elmúlt években a mikroműanyagok jelenléte és hatásai egyre inkább…
Tovább olvasom >A legfontosabb agrár-külkereskedelmi partner Németország
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek kivitelének értéke 3570 millió eurót,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >