Nemzetközi édességvásár Kölnben

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 01. 28. 00:04

A vasárnap Kölnben nyíló Nemzetközi Édességvásáron (ISM) 66 ország 1503 kiállítója közt öt magyar cég is bemutatja kínálatát. Az évente tartott vásáron ezúttal a kiállítók 82 százaléka külföldi vállalat.

Tavalyhoz hasonlóan 130 országból 33 ezer körüli szakmai látogatóra számítanak a szervezők január 31. és február 3. között – tájékoztat Kakuk Márta, a kölni vásár magyarországi képviselője. 
A gazdasági trendekkel kapcsolatban idézi a Sweets Global Network nevű a nemzetközi édességkereskedelmi szövetség elnökhelyettesét, dr. Uwe Lebens-t, aki Kölnben tartott nemzetközi sajtótájékoztatóján kijelentette:
– Az édességek ellenállnak a válságnak. Erre a fő következtetésre jut az a Nielsen-kutatás, amelyre szövetségünk megbízást adott az öt nagy európai országra és az USA-ra vonatkozóan. Különösen a szezonális édességek lesznek egyre fontosabbak. A tanulmány megállapítja, hogy a francia élelmiszer-kereskedelem teljes csokoládé forgalmának felét karácsonyi és húsvéti szezonális termékekkel bonyolítja le. Ugyanez az arány Nagy-Britanniában 16, Németországban 15 százalék.                                                  
Az idei ISM 110 ezer négyzetméterén szokás szerint helyet kapnak az innovációk is. Többek között citromból, narancsból, levendulából és más értékes esszenciákból nyert természetes kivonatok illatosítják azt a fehér trüffel masszát, amelyből a 4711-es praliné valódi kölni vízzel készül. Bemutatják az „Ég és föld“ márkájú új, stresszoldó csokoládét is. Hatását természetes olajok biztosítják mentából, vérnarancsból, citrom-melissából, valamint rózsavíz. Mindez az ízek egyedülálló harmóniáját nyújtja az érzékeknek, állítja róla a gyártó cég.




Kapcsolódó cikkeink