Nemzeti borkóstoló Markazon
Szőlőültetvények telepítésére 17 milliárd forint áll október 1-től a gazdák rendelkezésére, a magyar borok marketingjére pedig évi 900 millió forintot fordít az állam – mondta Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter szombaton a Heves megyei Markazon a második nemzeti borkóstolón tartott sajtótájékoztatón.
Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter hangsúlyozta, a nemzeti borkóstoló megrendezése kiváló ötlet, azzal csak egyet lehet érteni, hogy a szervezők rá kívánják irányítani a figyelmet a hazai szőlő- és borkultúrára. Kifejtette, hogy a hazai gazdákat több megrázkódtatás érte az elmúlt két évtizedben, de újabban már sikerült elérni több rangos nemzetközi elismerést is.
A táji és a természeti adottságokat a gazdák kamatoztathatják is ez évtől: szőlőültetvény-telepítésre október 1-től 17 milliárd forintos pályázati keret áll rendelkezésre. Ennek az a célja, hogy kiváló magyar borokat termelhessenek az arra legalkalmasabb területeken. Igaz, az elmúlt években több tízezer hektár szőlőt vágtak ki a kedvezőtlen adottságú területeken, így most a hangsúlyt – az európai uniós irányelvnek megfelelően – a minőségi termelésre helyezik – mondta a tárcavezető.
Fazekas Sándor az MTI kérdésére elmondta, hogy a magyar termékek marketingjére a borforgalom után képződő 900 millió forintos keret áll rendelkezésre. Ebből a pénzből bel- és külföldön egyaránt reklámozzák a magyar borokat. Az állami szintű marketing mellett a magyar magánvállalkozók is több európai országban kínálják termékeiket. A magyar uniós elnökség idején is lehetőség kínálkozott a magyar borok megismertetésére, főleg az uniós rendezvényeken. Fontos feladatnak nevezte az orosz, a lengyel, balti államok piacának visszaszerzését, ehhez azonban – tette hozzá – minőségi borokat kell termelni.
Tóth József (Fidesz)országgyűlési képviselő, Tiszanána polgármestere elmondta, hogy a Mátraalja a 22 hazai borvidék közül a második legnagyobb. Ezen a tájon történelmi hagyománya van a szőlőtermelésnek, de – mit emlékeztetett – az 1960-as évek mennyiségi szemlélete a minőség rovására ment. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >