Némileg nőtt az eladás koncentrációja

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 12. 05. 01:29

A nedves szószok közül legnagyobb kategória a majonéz. Éves piaca meghaladja a 6 milliárd forintot, a Nielsen 2010. szeptember–2011. augusztusi adatai szerint. Bolti eladása értékben 2 százalékkal emelkedett, mennyiségben pedig 2-vel csökkent 2010. december–2011. szeptemberben, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.

Az értékesítés koncentrációja valamelyest erősödött. Amíg értéket tekintve stabilan 39 százalék a hipermarket piaci részesedése, addig a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója 1 százalékponttal, 35 százalékra emelkedett, tízhónapos összehasonlításban.

A gyártói márkák részaránya – szintén értéket tekintve – idén az első félévben 72 százalékot ért el; 2 százalékponttal kevesebbet, mint tavaly január–júniusban.

A ketchupnél viszont erősödött a gyártói márkák pozíciója. A tavalyi első félévi 74 után idén 75 százalékkal részesedtek a bolti eladásból. Közel 5 milliárd forintos piaca kedvezően alakult idén eddig. Mind értékben, mind mennyiségben nőtt ugyanis a ketchup bolti eladása. Előbbi szempontból 3, utóbbiból 2 százalékkal, 2009. december–2010. szeptemberhez viszonyítva.

Koncentrációjának magas fokát mutatja, hogy a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek részaránya a forgalomból értékben stabilan 77 százalék.

Ennél kevésbé koncentrált a mustár bolti eladása. A 400 négyzetmétert meghaladó csatornákra 69 százalék jutott a legutóbbi tíz hónap során; 1 százalékponttal több, mint az előző évi hasonló időszakban.

A mustár éves piaca közel 4 milliárd forint. A szóban forgó időszakban értéket tekintve 4 százalékkal nőtt, mennyiségi szempontból 1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi eladása. A gyártói márkák részaránya – értéket tekintve – 81 százalékról 80-ra csökkent, tízhónapos összehasonlításban.

Kapcsolódó cikkeink