Némileg csökkent a bizalmi index egyik negyedévről a másikra
Csökkent Magyarországon a fogyasztói bizalmi index: az első negyedévi 61 pont kettővel kevesebb, mint a tavalyi negyedik negyedév 63 pontja. Így ahhoz a tizenhét európai országhoz tartozunk, ahol csökkent a mutató, míg földrészünk többi tizenhét vizsgált országában a mutató változatlan maradt vagy emelkedett. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen globális kutatása.
Ha ellenben Magyarországon a tavalyi első negyedév során mért 55 pontos indexhez hasonlítjuk az idei hasonló periódus 61-es mutatóját, akkor hat pontos növekedést könyvelhetünk el.
Ami az index három összetevőjét illeti, a magyarok legnagyobb aránya az anyagiakkal kapcsolatban optimista: Személyes pénzügyi helyzetét a megkérdezést követő tizenkét hónap során kisebb-nagyobb mértékben jónak tartja a válaszadók 26 százaléka. Egy százalékponttal kevesebb, mint az előző, negyedik negyedévben.
Szintén 1 százalékponttal csökkent országunkban egyik negyedévről a másikra azok aránya, akik a munkahelyi kilátásokat többé-kevésbé jónak ítélik meg, mégpedig a magyar válaszadók 16 százaléka.
Kisebb lett hazánk fogyasztóinak vásárlási kedve is. A negyedik negyedévinél 1 százalékponttal kisebb arány, a megkérdezettek 20 százaléka tartja a jelenlegi időszakot megfelelőnek – figyelembe véve az árakat és saját pénzügyi lehetőségeit, – hogy megvegye, amire szüksége van.
Szomszédaink közül a szerbek 61 pontos fogyasztói bizalmi indexe megegyezik a miénkkel. Kisebb viszont az ukránoké (46) és a szlovéneké (60). Nagyobb a mutató Horvátországban (69), Szlovákiában (80), Ausztriában és Romániában (83-83), A visegrádi négyekhez tartozó Lengyelországban a fogyasztói bizalmi index 82, Csehországban pedig 97 pont.
Világviszonylatban legnagyobb az indiai fogyasztók bizalmi indexe 134 ponttal. Második a Fülöp-szigetek 119-es, majd Indonézia következik 117-es és az USA 110-es indexszel.
Európa éllovasai a dánok (105), utánuk következnek a németek, a britek és a csehek (97-97).
Kapcsolódó cikkeink
Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >K&H: sokan még mindig nem néznek körül a kötelezőknél
Bár a középkorú autósok többsége nyitott a legjobb ajánlatok felkutatására,…
Tovább olvasom >Új vásárlói trendek: influenszerekre és a közösségi médiára támaszkodunk
Nemcsak a közösségi platformoknak jut minden eddiginél nagyobb szerep a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >