Németországi trendek

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 08. 27. 08:00

A háromévente megrendezett, idén harmincéves nürnbergi FachPack a régió legmeghatározóbb csomagolástechnikai szakvására, a szervezők pedig minden alkalommal, így idén szeptember 29-e előtt is összefoglalják a piac legfontosabb mutatóit. A németországi trendek híven tükrözik az európaiakat, a 18,5 millió tonna éves csomagolóanyag-gyártás (2007) 43 százaléka műanyag, 32 százaléka papír és karton, 19 százaléka fém, 6 százaléka üveg. A leglátványosabban a műanyagok felhasználása erősödik, ezen belül is a PET-palackoké. 2007-ben még nőtt az üvegfelhasználás is (ezek 67 százalékába italt, 25 százalékába élelmiszert és nyolc százalékába kozmetikumokat csomagoltak), de tavaly év végén már jelentős visszaesés volt tapasztalható. Reneszánszát éli Németországban a fémdobozos italcsomagolás, ugyanakkor a kartondobozok terén visszaesést jósolnak az autóipar gyengélkedése miatt.

Kapcsolódó cikkeink