Németországi trendek
A háromévente megrendezett, idén harmincéves nürnbergi FachPack a régió legmeghatározóbb csomagolástechnikai szakvására, a szervezők pedig minden alkalommal, így idén szeptember 29-e előtt is összefoglalják a piac legfontosabb mutatóit. A németországi trendek híven tükrözik az európaiakat, a 18,5 millió tonna éves csomagolóanyag-gyártás (2007) 43 százaléka műanyag, 32 százaléka papír és karton, 19 százaléka fém, 6 százaléka üveg. A leglátványosabban a műanyagok felhasználása erősödik, ezen belül is a PET-palackoké. 2007-ben még nőtt az üvegfelhasználás is (ezek 67 százalékába italt, 25 százalékába élelmiszert és nyolc százalékába kozmetikumokat csomagoltak), de tavaly év végén már jelentős visszaesés volt tapasztalható. Reneszánszát éli Németországban a fémdobozos italcsomagolás, ugyanakkor a kartondobozok terén visszaesést jósolnak az autóipar gyengélkedése miatt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >