Németországban is gyárat nyit a növényi húsokat gyártó Planted
A növényi húsalternatívákat gyártó svájci Planted Németországban tervezi második üzemét felépíteni, így növelve termelési kapacitását. A start-up első gyára Kemptthalban, Svájcban található, de a vállalat most a bajorországi Memmingenben is termelni kezd.
A tervek szerint a memmingeni üzem a kemptthalihoz hasonlóan középtávon napi 20 tonna növényi alapú húst fog előállítani. Az új üzem 2025. első negyedévében kezdi meg a termelést, amivel a jelenleg 200 főt foglalkoztató Planted több mint 50 új munkahelyet teremt.
A Planted olyan fermentációs technológiára támaszkodik, amely biostrukturált fehérjék előállítását teszi lehetővé, amelyek a cég szerint az állati húst túlszárnyalhatják úgy íz, mint fenntarthatóság, egészségesség, termelékenység és ár szempontjából. A vállalat fő terméke a növényi alapú steak, de kínálatában szerepel csirke, kebab, kacsa és tépett hús is, amelyeket többek között Németországban, az Egyesült Királyságban, Svájcban és Franciaországban forgalmaznak olyan kereskedők, mint a REWE, az Edeka, a Tesco, a Morrisons, a Carrefour és a Conad.
A memmingeni üzem lesz Európa legmodernebb növényi húsüzeme, amelynek éves kapacitása eléri az 5.000 tonnát. Az üzem közel teljesen CO2-mentesen működik majd.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A Globus hipermarketek a helyben készült termékekkel különbözteti meg magát
Jól boldogulnak a német Globus hipermarketek a diszkontok és a…
Tovább olvasom >Megszünteti a Kaufland fulfillment szolgáltatását
A német Kaufland online piactér bejelentette, hogy megszünteti a Fulfillment…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >