Németországban éves szinten nőttek a fogyasztói árak februárban
Németországban éves szinten gyorsult, havi összevetésben viszont lassult a fogyasztói áremelkedés februárban.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) pénteken azt közölte, hogy tavaly februárhoz viszonyítva 1,3 százalékkal nőttek a fogyasztói árak a januári 1 százalékos éves szintű növekedést követően. Az előző hónappal összevetve 0,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak februárban. Januárban a havi szintű emelkedés 0,8 százalék volt.
Februárban éves összevetésben az árucikkek 1,0 százalékkal drágultak, a szolgáltatások ára pedig 1,4 százalékkal nőtt. A háztartási energia és az üzemanyagok ára emelkedésre váltott, a decemberi 6,0 százalékos és a januári 2,3 százalékos csökkenés után februárban már 0,3 százalékos növekedést mértek. Az élelmiszerárak 1,4 százalékkal emelkedtek februárban a januári 2,2 százalékos növekedés után.
Az energiaárak nélküli fogyasztói áremelkedés 1,4 százalék volt februárban éves összevetésben.
Az uniós harmonizált fogyasztói árindex (HICP) 1,6 százalék volt tavaly februárhoz képest, miután januárban is 1,6 százalékot tett ki az éves összevetésű ütem.
Havi összevetésben 0,6 százalékkal nőtt a mutató a januári nagyobb, 1,4 százalékos emelkedés után.
Az euróövezet legnagyobb gazdaságának az inflációs adatait nagy figyelem övezi, mert erős hatást gyakorol az Európai Központi Bank (EKB) monetáris politikájára.
Az EKB elsődleges célja az árstabilitás fenntartása, ennek jegyében arra törekszik, hogy az éves harmonizált fogyasztóiár-index középtávon 2 százalék alatt, ám ahhoz közeli értéken maradjon. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
2025-ben az AgeCore kereskedelmi szövetséghez csatlakozik a Kaufland
A Kaufland német kiskereskedelmi lánc 2025. január 1-jei hatállyal csatlakozik…
Tovább olvasom >10-ből 6 cég áremelést tervez
Az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet áprilisi féléves vállalati konjunktúravizsgálatának…
Tovább olvasom >Javult a GfK augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >