Németországban éves szinten nőttek a fogyasztói árak februárban
Németországban éves szinten gyorsult, havi összevetésben viszont lassult a fogyasztói áremelkedés februárban.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) pénteken azt közölte, hogy tavaly februárhoz viszonyítva 1,3 százalékkal nőttek a fogyasztói árak a januári 1 százalékos éves szintű növekedést követően. Az előző hónappal összevetve 0,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak februárban. Januárban a havi szintű emelkedés 0,8 százalék volt.
Februárban éves összevetésben az árucikkek 1,0 százalékkal drágultak, a szolgáltatások ára pedig 1,4 százalékkal nőtt. A háztartási energia és az üzemanyagok ára emelkedésre váltott, a decemberi 6,0 százalékos és a januári 2,3 százalékos csökkenés után februárban már 0,3 százalékos növekedést mértek. Az élelmiszerárak 1,4 százalékkal emelkedtek februárban a januári 2,2 százalékos növekedés után.
Az energiaárak nélküli fogyasztói áremelkedés 1,4 százalék volt februárban éves összevetésben.
Az uniós harmonizált fogyasztói árindex (HICP) 1,6 százalék volt tavaly februárhoz képest, miután januárban is 1,6 százalékot tett ki az éves összevetésű ütem.
Havi összevetésben 0,6 százalékkal nőtt a mutató a januári nagyobb, 1,4 százalékos emelkedés után.
Az euróövezet legnagyobb gazdaságának az inflációs adatait nagy figyelem övezi, mert erős hatást gyakorol az Európai Központi Bank (EKB) monetáris politikájára.
Az EKB elsődleges célja az árstabilitás fenntartása, ennek jegyében arra törekszik, hogy az éves harmonizált fogyasztóiár-index középtávon 2 százalék alatt, ám ahhoz közeli értéken maradjon. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >Törökországban némileg lassult az élelmiszerinfláció áprilisban
Törökországban 2021 decembere óta legalacsonyabbra, 37,86 százalékra lassult az éves…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >