Németországban éves szinten nőttek a fogyasztói árak februárban
Németországban éves szinten gyorsult, havi összevetésben viszont lassult a fogyasztói áremelkedés februárban.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) pénteken azt közölte, hogy tavaly februárhoz viszonyítva 1,3 százalékkal nőttek a fogyasztói árak a januári 1 százalékos éves szintű növekedést követően. Az előző hónappal összevetve 0,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak februárban. Januárban a havi szintű emelkedés 0,8 százalék volt.
Februárban éves összevetésben az árucikkek 1,0 százalékkal drágultak, a szolgáltatások ára pedig 1,4 százalékkal nőtt. A háztartási energia és az üzemanyagok ára emelkedésre váltott, a decemberi 6,0 százalékos és a januári 2,3 százalékos csökkenés után februárban már 0,3 százalékos növekedést mértek. Az élelmiszerárak 1,4 százalékkal emelkedtek februárban a januári 2,2 százalékos növekedés után.
Az energiaárak nélküli fogyasztói áremelkedés 1,4 százalék volt februárban éves összevetésben.
Az uniós harmonizált fogyasztói árindex (HICP) 1,6 százalék volt tavaly februárhoz képest, miután januárban is 1,6 százalékot tett ki az éves összevetésű ütem.
Havi összevetésben 0,6 százalékkal nőtt a mutató a januári nagyobb, 1,4 százalékos emelkedés után.
Az euróövezet legnagyobb gazdaságának az inflációs adatait nagy figyelem övezi, mert erős hatást gyakorol az Európai Központi Bank (EKB) monetáris politikájára.
Az EKB elsődleges célja az árstabilitás fenntartása, ennek jegyében arra törekszik, hogy az éves harmonizált fogyasztóiár-index középtávon 2 százalék alatt, ám ahhoz közeli értéken maradjon. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >Árstopok és gazdasági intézkedések Közép-Európában: egyre több ország védekezik az infláció ellen
Miközben Magyarországon ismét napirendre került az árstopok bevezetése, Lengyelországban az…
Tovább olvasom >Rekordbevételt hozhat a Valentin-nap a kiskereskedelemben
A Valentin-napi költések világszerte rekordot dönthetnek idén, mind az Egyesült…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >Stratégiai együttműködést kötött a MATE és a Béres
Dr. Gyuricza Csaba, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem rektora,…
Tovább olvasom >