Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók vásárlói döntéseiben – derül ki a Mafowerk piackutató nemrégiben megjelent reprezentatív felméréséből.
A kutatás szerint a vásárlók 42%-a elsősorban az élelmiszerek miatt látogat el ezekbe az üzletekbe – írja a felmérésről beszámoló Lebensmittelpraxis. Különösen a fiatalabb, 39 év alatti vásárlók azok, amely kifejezetten az élelmiszer-választék miatt térnek be drogériákba.
A fennmaradó 58% elsődleges célja ugyanakkor még mindig a hagyományos drogériai termékek beszerzése, míg az élelmiszerek „másodhegedűsök” a kosarukban. A kutatás rámutat arra is, hogy már nemcsak a kisebb, bio profilú gyártók és start-upok, hanem egyre több piaci szereplő is érdeklődik a drogériákban történő élelmiszerértékesítés iránt.
A drogériákban való élelmiszervásárlás gyakorisága is figyelemre méltó: minden második vásárló havonta 1-3 alkalommal vásárol, 28% hetente egyszer, 9 százalékuk pedig heti több alkalommal is vesz élelmiszert drogériában. A vásárlók szerint e döntésüket a jobb ár-érték arány, az exkluzív, csak drogériákban kapható termékek, valamint a széles bio kínálat motiválja.
A kutatás szerint az élelmiszerkategóriák közül a legnépszerűbb a tea: a megkérdezettek 64%-a vásárolt már legalább egyszer teát drogériában. Ezt követik a sorban a müzliszeletek és az édességek. A kínálat pedig folyamatosan bővül.
A trend pedig további növekedést jelez: a válaszadók 82%-a tervez ugyanannyi vagy több élelmiszert vásárolni a drogériákban, mint az előző évben.
Kapcsolódó cikkeink
Új fúziók, új élmény: megújult ízekkel és arculattal tért vissza a Fuze Tea
A tea, gyümölcsök és gyógynövények harmonikus kombinációjára épülő Fuze Tea…
Tovább olvasom >Németországban a vártnál jelentősebben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése májusban
Az elemzők által becsültnél erőteljesebben lassul a kiskereskedelmi forgalom növekedése…
Tovább olvasom >Robbanás előtt a kávé és a tea ára
A reggeli kávé vagy a délutáni tea nem csupán ízlés…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >