Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók vásárlói döntéseiben – derül ki a Mafowerk piackutató nemrégiben megjelent reprezentatív felméréséből.
A kutatás szerint a vásárlók 42%-a elsősorban az élelmiszerek miatt látogat el ezekbe az üzletekbe – írja a felmérésről beszámoló Lebensmittelpraxis. Különösen a fiatalabb, 39 év alatti vásárlók azok, amely kifejezetten az élelmiszer-választék miatt térnek be drogériákba.
A fennmaradó 58% elsődleges célja ugyanakkor még mindig a hagyományos drogériai termékek beszerzése, míg az élelmiszerek „másodhegedűsök” a kosarukban. A kutatás rámutat arra is, hogy már nemcsak a kisebb, bio profilú gyártók és start-upok, hanem egyre több piaci szereplő is érdeklődik a drogériákban történő élelmiszerértékesítés iránt.
A drogériákban való élelmiszervásárlás gyakorisága is figyelemre méltó: minden második vásárló havonta 1-3 alkalommal vásárol, 28% hetente egyszer, 9 százalékuk pedig heti több alkalommal is vesz élelmiszert drogériában. A vásárlók szerint e döntésüket a jobb ár-érték arány, az exkluzív, csak drogériákban kapható termékek, valamint a széles bio kínálat motiválja.
A kutatás szerint az élelmiszerkategóriák közül a legnépszerűbb a tea: a megkérdezettek 64%-a vásárolt már legalább egyszer teát drogériában. Ezt követik a sorban a müzliszeletek és az édességek. A kínálat pedig folyamatosan bővül.
A trend pedig további növekedést jelez: a válaszadók 82%-a tervez ugyanannyi vagy több élelmiszert vásárolni a drogériákban, mint az előző évben.
Kapcsolódó cikkeink
Harmadára csökkent bizonyos termékek ára az árrésstopnak köszönhetően
A Bankmonitor szakértői azt vizsgálták meg helyszíni árvizsgálat keretében, hogy…
Tovább olvasom >A Vusion Grouppal fejleszti okoskioszkjait a Lekkerland
A REWE csoporthoz tartozó Lekkerland a VusionGrouppal együttműködve digitalizálja a…
Tovább olvasom >Ez már tényleg bőrre megy!
A testápolási szektorban az elmúlt időszakban az innováció és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >