Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók vásárlói döntéseiben – derül ki a Mafowerk piackutató nemrégiben megjelent reprezentatív felméréséből.
A kutatás szerint a vásárlók 42%-a elsősorban az élelmiszerek miatt látogat el ezekbe az üzletekbe – írja a felmérésről beszámoló Lebensmittelpraxis. Különösen a fiatalabb, 39 év alatti vásárlók azok, amely kifejezetten az élelmiszer-választék miatt térnek be drogériákba.
A fennmaradó 58% elsődleges célja ugyanakkor még mindig a hagyományos drogériai termékek beszerzése, míg az élelmiszerek „másodhegedűsök” a kosarukban. A kutatás rámutat arra is, hogy már nemcsak a kisebb, bio profilú gyártók és start-upok, hanem egyre több piaci szereplő is érdeklődik a drogériákban történő élelmiszerértékesítés iránt.
A drogériákban való élelmiszervásárlás gyakorisága is figyelemre méltó: minden második vásárló havonta 1-3 alkalommal vásárol, 28% hetente egyszer, 9 százalékuk pedig heti több alkalommal is vesz élelmiszert drogériában. A vásárlók szerint e döntésüket a jobb ár-érték arány, az exkluzív, csak drogériákban kapható termékek, valamint a széles bio kínálat motiválja.
A kutatás szerint az élelmiszerkategóriák közül a legnépszerűbb a tea: a megkérdezettek 64%-a vásárolt már legalább egyszer teát drogériában. Ezt követik a sorban a müzliszeletek és az édességek. A kínálat pedig folyamatosan bővül.
A trend pedig további növekedést jelez: a válaszadók 82%-a tervez ugyanannyi vagy több élelmiszert vásárolni a drogériákban, mint az előző évben.
Kapcsolódó cikkeink
Felvásárolja a kelet-németországi Kathi sütőipari céget az Oetker
Megállapodást kötött a német Oetker-csoport a kelet-németországi Kathi sütőkeverékeket és…
Tovább olvasom >85 millió eurós beruházással bővíti németországi üzemét az Intersnack
Az Intersnack, Európa egyik vezető sós snackgyártója, 85 millió eurót…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >A Coca-Cola felülmúlta a várakozásokat – Európa húzta fel a negyedéves eredményeket
Erőn felül teljesített a Coca-Cola a legutóbbi negyedévben: a friss…
Tovább olvasom >