Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók vásárlói döntéseiben – derül ki a Mafowerk piackutató nemrégiben megjelent reprezentatív felméréséből.
A kutatás szerint a vásárlók 42%-a elsősorban az élelmiszerek miatt látogat el ezekbe az üzletekbe – írja a felmérésről beszámoló Lebensmittelpraxis. Különösen a fiatalabb, 39 év alatti vásárlók azok, amely kifejezetten az élelmiszer-választék miatt térnek be drogériákba.
A fennmaradó 58% elsődleges célja ugyanakkor még mindig a hagyományos drogériai termékek beszerzése, míg az élelmiszerek „másodhegedűsök” a kosarukban. A kutatás rámutat arra is, hogy már nemcsak a kisebb, bio profilú gyártók és start-upok, hanem egyre több piaci szereplő is érdeklődik a drogériákban történő élelmiszerértékesítés iránt.
A drogériákban való élelmiszervásárlás gyakorisága is figyelemre méltó: minden második vásárló havonta 1-3 alkalommal vásárol, 28% hetente egyszer, 9 százalékuk pedig heti több alkalommal is vesz élelmiszert drogériában. A vásárlók szerint e döntésüket a jobb ár-érték arány, az exkluzív, csak drogériákban kapható termékek, valamint a széles bio kínálat motiválja.
A kutatás szerint az élelmiszerkategóriák közül a legnépszerűbb a tea: a megkérdezettek 64%-a vásárolt már legalább egyszer teát drogériában. Ezt követik a sorban a müzliszeletek és az édességek. A kínálat pedig folyamatosan bővül.
A trend pedig további növekedést jelez: a válaszadók 82%-a tervez ugyanannyi vagy több élelmiszert vásárolni a drogériákban, mint az előző évben.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyitotta az első benzinkúti Rewe To Go üzletét a német Lekkerland
A kényelmi termékekre specializálódott Lekkerland a Tank & Rasttal együttműködve…
Tovább olvasom >Csúcstechnológiás logisztikai központot nyitott a Picnic Németországban
A németországi Oberhausen városában nyitotta meg eddigi legfejlettebb e-kereskedelmi disztribúciós…
Tovább olvasom >6,7 millió eurós beruházással korszerűsítette a gyártást a Jägermeister Wolfenbüttelben
A híres német gyógynövénylikőr-gyártó, a Mast-Jägermeister 6,7 millió eurót fordított…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >