A digitalizáció hajtja a német gazdaságot
Németországban a munkahelyteremtés egyik motorja a gazdaság digitalizálása a Bitkom csütörtökön publikált prognózisa szerint – írja a portfolio.hu.
Az informatikai, távközlési és egyéb digitális technológiai ágazatok az idén 40 ezer új munkahelyet teremtenek Németországban. Az év végére már mintegy 1,2 millióan dolgoznak majd a szakmában, 3,5 százalékkal többen mint tavaly. A termelési érték pedig 1,5 százalékkal, 168,5 milliárd euróra emelkedik – véli az informatikai, távközlési és médiacégek szakmai képviseleti szervezete, a Bitkom (Bundesverband Informationswirtschaft, Telekommunikation und neue Medien e. V.).
A legerősebb növekedési motor az IT ágazat, ami az idén 2,5 százalékkal, 92,5 milliárd euróra növeli forgalmát, ezen belül is a szoftverfejlesztés 6,3 százalékkal, 26,0 milliárd euróra. Az informatikai szolgáltatások, a projektvezetés és tanácsadás 2,3 százalékkal, 40,8 milliárd euróra növeli forgalmát.
Viszonylag szerény, 0,7 százalékos ütemben növekszik a hardver üzletág forgalma, 25,4 milliárd euróra. Ezen belül az asztali számítógépek forgalma 8,4 százalékkal, a szervereké 7,0 százalékkal, a nyomtatóké 3,8 százalékkal csökken.
A távközlési piac forgalma az idén 1,1 százalékkal, 67,3 milliárd euróra emelkedik.A szórakoztató elektronikai ágazat forgalma az idén öt százalékkal, 9 milliárd euróra esik vissza.
A Bitkom számításai szerint a digitalizáció tavaly 36 ezer új munkahelyet teremtett Németországban, öt év alatt pedig 150 ezret. Nyilvántartásuk szerint tavaly év végén 82 ezer betöltetlen informatikai állás volt Németországban. A szakemberhiány egyre erősödik, hiszen 2017 végén még „csak” 55 ezer volt a betöltetlen munkahelyek száma. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Tiszta haszon!
A higiéniai piac néhány nagy szereplőjét piacról, termékújdonságokról, vásárlói preferenciákról,…
Tovább olvasom >85 millió eurós beruházással bővíti németországi üzemét az Intersnack
Az Intersnack, Európa egyik vezető sós snackgyártója, 85 millió eurót…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hazánk újra mentes a magas patogenitású madárinfluenzától
Magyarország ismét madárinfluenzától mentesnek minősül az Állategészségügyi Világszervezet (WOAH) előírásai…
Tovább olvasom >Falusi romantika Budapest szívében: megnyitott a Puli és Juhász pesti csárda a belvárosban
Harcsapaprikás, túrós csusza és aranygaluska – juhászbölcsességgel tálalva, puli-lelkesedéssel fűszerezve.…
Tovább olvasom >Zöldség drágábban, mint hús? – Megfordult a világ az élelmiszerpiacon
Miközben évtizedekkel ezelőtt a zöldség volt az olcsó alternatíva a…
Tovább olvasom >