Németországban 40 éve a legmagasabb inflációt mérték áprilisban
Németországban áprilisban a fogyasztói árak 7,4 százalékkal emelkedtek éves szinten, ami 40 éve a legmagasabb inflációnak számít; márciusban 7,3 százalékos növekedést jegyeztek fel.

Négy évtizedes csúcson a német infláció
A német statisztikai hivatal, a Destatis szerdán közölt végleges adata szerint áprilisban 0,8 százalékkal emelkedtek az árak márciussal összevetve, amikor magasabb, 2,5 százalékos inflációt mértek.
Az élelmiszerek és alkoholmentes italok árai Németországban a múlt hónapban éves szinten 8 százalékkal, havi összevetésben pedig 3,3 százalékkal emelkedtek. A szolgáltatások tavaly áprilishoz képest 2,3 százalékkal, márciussal összevetve 0,4 százalékkal drágultak. A lakossági energiaárak éves szinten 33,6 százalékkal emelkedtek, havi szinten viszont 1,6 százalékkal csökkentek. A ruházati cikkek és lábbelik ára éves szinten 3,4 százalékkal, havi összevetésben pedig 1,2 százalékkal nőtt.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) éves viszonylatban 7,8 százalékkal emelkedett áprilisban, ami rekordértéknek számít, márciusban 7,6 százalékot mértek. A havi szintű növekedés 0,7 százalék volt az előző havi 2,5 százalék után.
„Az inflációs ráta már a második egymást követő hónapban állított be új csúcsot az egységes Németországban” – mondta Georg Thiel, a Destatis elnöke. Hozzátette: legutóbb 1981 őszén volt hasonlóan magas az infláció a Német Szövetségi Köztársaság akkori területén, az Irak és Irán között kitört háború miatt megemelkedett nyersolajárak okán.
A fogyasztói árak áprilisi emelkedésében az élelmiszerárak emelkedése volt a leginkább szembetűnő tényező, ami elsősorban az ukrajnai háború hatásának tudható be – mutatott rá a hivatal elnöke. Az ukrajnai háború kezdete óta összességében viszont az energiaárak emelkedtek jelentős mértékben.
A mostani inflációs nyomást azonban a járványellenes intézkedések következtében megszakadt ellátási láncok is gerjesztik, a gazdaság alapanyag és félkésztermék-gyártó szintjein bekövetkezett áremelkedés és kínálati hiány miatt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >Digitális betétdíj-kupont vezet be a Lidl Németországban
2025. augusztus 4-től a Lidl valamennyi németországi üzletében digitális betétdíj-kupont…
Tovább olvasom >Lakásépítést szorgalmaz a német építésügyi miniszter az élelmiszerüzletek fölé
Verena Hubertz német építésügyi miniszter arra ösztönözné a nagy kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >