Magazin: Németország: szétverheti az Amazon a nagykereskedelmet is?

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2019. 01. 28. 07:26

Egyre intenzívebben „udvarol” Németországban az Amazon az épp konszolidálódó nagykereskedelmi szektor szereplőinek. Az e-kereskedelmi óriás nyomulása a folyamatot felgyorsíthatja azáltal, hogy a kis és közepes szereplőknek újabb lépcsőfokot kínál, míg másoknak „nyakát szegi”.

A kicsik szenvednek

A kis szereplők már ma is komoly harcot vívnak az együttesen 8,3 milliárd eurós forgalommal bíró a Metro AG-vel és a Transgourmet-vel. Az egyetlen előny, ami abból származhat, hogy az Amazon piacterén kínálják termékeiket, a nagyobb elérés. Ez pedig még mindig több a semminél a növekedési lehetőségek híján lévő legkisebbek számára, akiknek előbb-utóbb dönteniük kell: összeállnak vagy beolvadnak az egyik nagy szereplőbe, esetleg megállapodnak az Amazonnal.

A nagyokat szakértelmük és vevőbázisuk megvédi az e-kereskedelmi óriás nyomulásával szemben, és az is nekik kedvez, hogy az Amazon nem lesz képes a riválisok egymással folytatott versengése folytán állandóan fejlesztett és a vevők által megszokott színvonalú vevőszolgálatot fenntartani.

Potenciális célcsoport

Az Amazonnak inkább a szokásos HoReCa-körön kívül, a Németországban mindenhol megtalálható irodák és elárusítóbódék között lenne keresnivalója, mert ők nagyobb eséllyel váltanának az Amazon kínálta kényelem felé.

Az Amazon tehát ráerősíthet a piac megszilárdulására, a nagykereskedelmi szektort megrengetni nem lesz képes.

 

Kapcsolódó cikkeink