Magazin: Németország: szétverheti az Amazon a nagykereskedelmet is?
Egyre intenzívebben „udvarol” Németországban az Amazon az épp konszolidálódó nagykereskedelmi szektor szereplőinek. Az e-kereskedelmi óriás nyomulása a folyamatot felgyorsíthatja azáltal, hogy a kis és közepes szereplőknek újabb lépcsőfokot kínál, míg másoknak „nyakát szegi”.
A kicsik szenvednek
A kis szereplők már ma is komoly harcot vívnak az együttesen 8,3 milliárd eurós forgalommal bíró a Metro AG-vel és a Transgourmet-vel. Az egyetlen előny, ami abból származhat, hogy az Amazon piacterén kínálják termékeiket, a nagyobb elérés. Ez pedig még mindig több a semminél a növekedési lehetőségek híján lévő legkisebbek számára, akiknek előbb-utóbb dönteniük kell: összeállnak vagy beolvadnak az egyik nagy szereplőbe, esetleg megállapodnak az Amazonnal.
A nagyokat szakértelmük és vevőbázisuk megvédi az e-kereskedelmi óriás nyomulásával szemben, és az is nekik kedvez, hogy az Amazon nem lesz képes a riválisok egymással folytatott versengése folytán állandóan fejlesztett és a vevők által megszokott színvonalú vevőszolgálatot fenntartani.
Potenciális célcsoport
Az Amazonnak inkább a szokásos HoReCa-körön kívül, a Németországban mindenhol megtalálható irodák és elárusítóbódék között lenne keresnivalója, mert ők nagyobb eséllyel váltanának az Amazon kínálta kényelem felé.
Az Amazon tehát ráerősíthet a piac megszilárdulására, a nagykereskedelmi szektort megrengetni nem lesz képes.
Kapcsolódó cikkeink
Elindult az Amazon Írországban
Az Amazon elindította írországi online áruházát, az Amazon.ie-t, ahol több…
Tovább olvasom >Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >Új élelmiszer-vásárlási funkciókkal bővül az Alexa
Alexa technológiájának fejlesztésével igyekszik tovább javítani a digitális élelmiszer-vásárlási élményt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly veszélybe kerülhetnek a magyar élelmiszergyártók az árrésstop miatt
Az árrésstop bevezetése nyomán eddig szigorúan titkolt információk kerültek nyilvánosságra:…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: az árrésstoppal érintett élelmiszereknek átlagosan 17,7 százalékkal csökkent az ára
Az árrésstop egy hete lépett életbe, az érintett élelmiszereknek átlagosan…
Tovább olvasom >NAV: a webáruházak sem bújhatnak ki a kiskereskedelmi adó megfizetése alól
A kiskereskedelmi adót a webáruházaknak is fizetniük kell, ha az…
Tovább olvasom >