Német nyelvterületen a visszaküldés elkerülése az e-kereskedők egyik legfőbb prioritása
Németországban, Ausztriában és Svájcban az online kiskereskedők kiemelt figyelmet fordítanak a visszaküldések megelőzésére, mivel egy visszaküldés átlagosan 5-10 euróba kerül nekik. Legjobb megoldásnak az e-kereskedők a részletes termékinformációt tartják.
A német EHI intézet 2023-ban a DACH-régió 81 online kiskereskedője körében a szállításról és a visszaküldések kezeléséről szóló felmérése szerint az e-kereskedők legtöbbje számára a visszaküldések megelőzése jelentik az elsőszámú prioritást.
Az online visszaküldések száma az élelmiszer és ital kategóriában a legalacsonyabb. A divatáru és kiegészítők értékesítőinél azonban a megrendelések jellemzően 25-50 százaléka, de egyes esetekben akár háromnegyede is visszaküldésre kerül. Az online vásárlók gyakran több terméket rendelnek különböző méretekben, a vásárlásról otthon döntenek, a többi terméket pedig visszaküldik. Az EHI szerint sok divatcég ezt nem csak, hogy tűri, de meg is könnyíti mondván, „ez a fajta kiválasztási folyamat az üzleti modell része”.
Az EHI tanulmánya szerint a visszaküldési arányok mellett a visszaküldési költségek is jelentősen eltérnek – átlagosan 5 és 10 euró között mozognak, habár például a lakberendezési kategóriában ennek az összegnek a dupláját is elérhetik. A megkérdezett online kiskereskedők 64 százaléka fedezi a visszaküldés költségeit, amit a nagy divatcégek, így például a H&M és az Inditex (Zara) egyre több országban hárítanak át a vásárlókra.
A legtöbb válaszadó (56 százalék) számára végső soron a visszaküldött tételek vizsgálata és minőségellenőrzése okozza a legnagyobb költséget.
Tízből hét megkérdezett rögzíti a visszaküldés okát abból a célból, hogy megfelelő intézkedéseket tudjon hozni.
Az online kiskereskedők 70%-a követi nyomon, hogy a vásárlók miért küldik vissza az árut.
A válaszadók túlnyomó többsége (86%) úgy látja, hogy az online áruházban megjelenített részletes termékinformáció kulcsfontosságú a visszaküldések arányának csökkentése érdekében. A pontos képek és termékleírások segítenek a vásárlóknak abban, hogy megalapozottabb vásárlási döntést hozzanak. A kiskereskedők szemszögéből további fontos intézkedések közé tartozik a biztonságos csomagolás, a személyes tanácsadásra szolgáló kapcsolattartási lehetőségek és a címellenőrzés.
Kapcsolódó cikkeink
Új funkciókkal egészül ki a Glovo alkalmazása
A felhasználóknak nyújtható még személyre szabottabb élmény érdekében teljesen átalakítja…
Tovább olvasom >Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >