Német nyelvterületen a visszaküldés elkerülése az e-kereskedők egyik legfőbb prioritása
Németországban, Ausztriában és Svájcban az online kiskereskedők kiemelt figyelmet fordítanak a visszaküldések megelőzésére, mivel egy visszaküldés átlagosan 5-10 euróba kerül nekik. Legjobb megoldásnak az e-kereskedők a részletes termékinformációt tartják.
A német EHI intézet 2023-ban a DACH-régió 81 online kiskereskedője körében a szállításról és a visszaküldések kezeléséről szóló felmérése szerint az e-kereskedők legtöbbje számára a visszaküldések megelőzése jelentik az elsőszámú prioritást.
Az online visszaküldések száma az élelmiszer és ital kategóriában a legalacsonyabb. A divatáru és kiegészítők értékesítőinél azonban a megrendelések jellemzően 25-50 százaléka, de egyes esetekben akár háromnegyede is visszaküldésre kerül. Az online vásárlók gyakran több terméket rendelnek különböző méretekben, a vásárlásról otthon döntenek, a többi terméket pedig visszaküldik. Az EHI szerint sok divatcég ezt nem csak, hogy tűri, de meg is könnyíti mondván, „ez a fajta kiválasztási folyamat az üzleti modell része”.
Az EHI tanulmánya szerint a visszaküldési arányok mellett a visszaküldési költségek is jelentősen eltérnek – átlagosan 5 és 10 euró között mozognak, habár például a lakberendezési kategóriában ennek az összegnek a dupláját is elérhetik. A megkérdezett online kiskereskedők 64 százaléka fedezi a visszaküldés költségeit, amit a nagy divatcégek, így például a H&M és az Inditex (Zara) egyre több országban hárítanak át a vásárlókra.
A legtöbb válaszadó (56 százalék) számára végső soron a visszaküldött tételek vizsgálata és minőségellenőrzése okozza a legnagyobb költséget.
Tízből hét megkérdezett rögzíti a visszaküldés okát abból a célból, hogy megfelelő intézkedéseket tudjon hozni.
Az online kiskereskedők 70%-a követi nyomon, hogy a vásárlók miért küldik vissza az árut.
A válaszadók túlnyomó többsége (86%) úgy látja, hogy az online áruházban megjelenített részletes termékinformáció kulcsfontosságú a visszaküldések arányának csökkentése érdekében. A pontos képek és termékleírások segítenek a vásárlóknak abban, hogy megalapozottabb vásárlási döntést hozzanak. A kiskereskedők szemszögéből további fontos intézkedések közé tartozik a biztonságos csomagolás, a személyes tanácsadásra szolgáló kapcsolattartási lehetőségek és a címellenőrzés.
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >Új eladóvédelmi programot vezet be az Alibaba Európában
Az Alibaba Trade Assurance nevű szolgáltatásával új mércét állít fel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >