Német kereskedelem: üres állások, kevés jelentkező
Ötvenezer állás betöltetlen Németország ötven legnagyobb kereskedelmi vállalatánál. Annak érdekében, hogy a cégek több eredménnyel toborozhassanak dolgozókat, a kölni székhelyű Európai Kereskedelmi Intézet (EKI) felmérte az ágazatban a humán erőforrás helyzetét, valamint a trendeket, és képet nyert arról, hogyan alakulhat a jövő.
Megállapították, hogy a digitalizálódás kihívásai mellett a szükséges munkaerő hiánya okoz leginkább gondot a német kereskedelmi vállalatoknál. Mind a bolthálózatokban, mind a központokban főleg szakemberek és alkalmas vezetők hiányoznak. Többek közt azért, mert a munkára jelentkezők egy része nem eléggé képzett. De a bolthálózatnak azzal is meg kell küzdenie, hogy a potenciális kereskedelmi alkalmazottakat sem a munkaidő beosztása, sem az átlagos bér nem vonzza. Ott a kiskereskedelem közmegítélése is problémát okoz a humánerőforrás felelőseinek, amikor sok pozíciót csak nehezen tudnak betölteni. További probléma a bolthálózatoknál, hogy nehezen találnak szakmunkástanulókat vagy gyakornokokat. Ezzel egy időben pedig főleg a központokban a jelentkezők magas igényei akadályozzák egy-egy állás betöltését.
– Az üres állásokat persze azért be lehet tölteni, csak a keresés hosszabb ideig tart, mint régebben, és a jelentkezők képzettsége rosszabb – foglalja össze a lényeget Ulrike Witt, az EHI kutatásának projektvezetője.
Összesen 24 élelmiszert, divatárut, bútort, lakberendezési tárgyakat árusító, valamint drogériákat működtető vállalat illetékes vezetőit kérdezték meg a jelenlegi helyzetről és megoldásának lehetőségeiről. A vizsgált cégek együttes bruttó árbevétele meghaladta a 40 milliárd eurót 2018-ban. A felmérés egyik tanulsága: ha nehezen is, de lehet találni sokféle lehetőséget arra, hogy elérjék a megfelelő embereket, és megnyerjék őket egy-egy vállalat számára. Hiszen a kereskedők tudják, hogy változik a társadalom tagjainak az életmódja, különösen a fiataloké, amihez alkalmazkodni kell. Ennek egyik következménye, hogy a jelentkezés és a felvétel folyamatát célszerű egyszerűen és gyorsan elintézni.
– A hatékony és eredményes toborzás számára mind többféle technológia áll rendelkezésre – mutat rá a tanulmány összefoglalója. – Akik digitális megoldásokat használnak a toborzás során, meg tudják gyorsítani a folyamatokat, és növelik a munkaadó vonzerejét is. //
Kapcsolódó cikkeink
Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Németországban havi szinten csökkentek, éves összevetésben nőttek a nagykereskedelmi árak májusban
Németországban májusban havi szinten gyorsult a nagykereskedelmi árak csökkenése, éves…
Tovább olvasom >Megnyitotta az első benzinkúti Rewe To Go üzletét a német Lekkerland
A kényelmi termékekre specializálódott Lekkerland a Tank & Rasttal együttműködve…
Tovább olvasom >További cikkeink
Áraiba, munkatársaiba és áruházaiba fektet be a Tesco
Mozgalmas éven van túl a Tesco. 2024 szeptemberében, tíz év után először…
Tovább olvasom >MBH: COVID előtti szintre csökkent a boltbezárások üteme
Érdemi lassulás történt a tavalyi év második felében a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >SPAR: fókuszban a vásárlók magas színvonalú kiszolgálása
A SPAR Magyarország összesen 1111,6 milliárd forint forgalmat ért el…
Tovább olvasom >