Német kereskedelem: üres állások, kevés jelentkező
Ötvenezer állás betöltetlen Németország ötven legnagyobb kereskedelmi vállalatánál. Annak érdekében, hogy a cégek több eredménnyel toborozhassanak dolgozókat, a kölni székhelyű Európai Kereskedelmi Intézet (EKI) felmérte az ágazatban a humán erőforrás helyzetét, valamint a trendeket, és képet nyert arról, hogyan alakulhat a jövő.
Megállapították, hogy a digitalizálódás kihívásai mellett a szükséges munkaerő hiánya okoz leginkább gondot a német kereskedelmi vállalatoknál. Mind a bolthálózatokban, mind a központokban főleg szakemberek és alkalmas vezetők hiányoznak. Többek közt azért, mert a munkára jelentkezők egy része nem eléggé képzett. De a bolthálózatnak azzal is meg kell küzdenie, hogy a potenciális kereskedelmi alkalmazottakat sem a munkaidő beosztása, sem az átlagos bér nem vonzza. Ott a kiskereskedelem közmegítélése is problémát okoz a humánerőforrás felelőseinek, amikor sok pozíciót csak nehezen tudnak betölteni. További probléma a bolthálózatoknál, hogy nehezen találnak szakmunkástanulókat vagy gyakornokokat. Ezzel egy időben pedig főleg a központokban a jelentkezők magas igényei akadályozzák egy-egy állás betöltését.
– Az üres állásokat persze azért be lehet tölteni, csak a keresés hosszabb ideig tart, mint régebben, és a jelentkezők képzettsége rosszabb – foglalja össze a lényeget Ulrike Witt, az EHI kutatásának projektvezetője.
Összesen 24 élelmiszert, divatárut, bútort, lakberendezési tárgyakat árusító, valamint drogériákat működtető vállalat illetékes vezetőit kérdezték meg a jelenlegi helyzetről és megoldásának lehetőségeiről. A vizsgált cégek együttes bruttó árbevétele meghaladta a 40 milliárd eurót 2018-ban. A felmérés egyik tanulsága: ha nehezen is, de lehet találni sokféle lehetőséget arra, hogy elérjék a megfelelő embereket, és megnyerjék őket egy-egy vállalat számára. Hiszen a kereskedők tudják, hogy változik a társadalom tagjainak az életmódja, különösen a fiataloké, amihez alkalmazkodni kell. Ennek egyik következménye, hogy a jelentkezés és a felvétel folyamatát célszerű egyszerűen és gyorsan elintézni.
– A hatékony és eredményes toborzás számára mind többféle technológia áll rendelkezésre – mutat rá a tanulmány összefoglalója. – Akik digitális megoldásokat használnak a toborzás során, meg tudják gyorsítani a folyamatokat, és növelik a munkaadó vonzerejét is. //
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbevételt hozhat a Valentin-nap a kiskereskedelemben
A Valentin-napi költések világszerte rekordot dönthetnek idén, mind az Egyesült…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >Németországban is elindul a HelloFresh ételházhozszállítási szolgáltatása
A HelloFresh bevezette Németországban a Factor nevű készétel-házhozszállítási szolgáltatását, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
NIQ-leckék a modern trade világából
A volumenszámok egyre inkább kedvezőek, jövő évre mérsékelt növekedés várható.…
Tovább olvasom >Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >