Nem volt jó nyara a söriparnak
Bár valamelyest megélénkült a kiskereskedelmi sörértékesítés június és augusztus között, a vendéglátás forgalmának jelentős visszaesése miatt összességében tizedével csökkent a belföldi fogyasztás – írta meg a vg.hu.
Június és augusztus között 10 százalékkal volt alacsonyabb a belföldi sörfogyasztás, mint a tavaly nyári bázisidőszakban – tájékoztatta a Világgazdaságot Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója a piac öt legnagyobb hazai szereplője, a Dreher, a Heineken Hungária, a Borsodi, a Carlsberg és a Pécsi Sör összesített adatai alapján. Az iparági szakember közlése szerint eltérő mértékben ugyan, de az eladások csökkenése a termékkategória minden szegmensében jelentkezett.
A külkereskedelem is megtorpant, ebben az időszakban az export 3,5 százalékkal, az import pedig 4 százalékkal csökkent.
A belföldi forgalom és a termelés nyári visszaesésének elsődleges okát jól mutatja a csapolt sör értékesítésének drámai visszaesése, a hordós kiszerelések forgalma ugyanis 27 százalékkal maradt el a 2019. június–augusztusi időszakétól. Ebből az a következtetés vonható le, hogy a vendéglátóipar gyengélkedése hamar továbbgyűrűzött a söriparba, ugyanis a vezető magyarországi gyárak átlagosan csak az előállított sör 70 százalékát szállítják a kiskereskedelmi partnereknek, a fennmaradó 30 százalékot a kocsmákat, kisvendéglőket és szállodákat tömörítő horeca-szegmens szokta felvenni.
Alighanem az is közrejátszott a horeca-csatornák alulteljesítésében, hogy a belföldi turizmus ugyan láthatóan felfutott, a számottevő fizetőképes keresletet képviselő külföldi vendégek azonban szinte teljes mértékben elmaradtak.
Emellett hiába erősödött valamelyest a bolti sörértékesítés a vizsgált időszakban, a kiskereskedelmi élénkülés nem kompenzálhatta a vendéglátóhelyek forgalmának apadását. Egyúttal az is megállapítható, hogy a március óta gyengélkedő söripar hiába bízott a nyárral érkező fellendülésben, az elmúlt hónapok a kedvező időjárás ellenére sem hozták vissza a korábban kieső bevételeket.
Bár a kijárási korlátozásokat már májusban feloldották, a fesztiválok és a sportesemények elmaradása negatívan érintette a sörfogyasztást. Így viszont továbbra is nyomás alatt marad az ágazat, s mivel a koronavírus-járvány második hulláma sok jót nem ígér, egyelőre nehéz elképzelni, hogy épp az őszi hónapok hoznák meg a trendfordulót. Pedig a vezető hazai sörgyártók ebben a nehéz időszakban is sorra jönnek ki a termékinnovációkkal!
A teljes cikket itt olvashatja.
Kapcsolódó cikkeink
Sörszövetség: csökkent tavaly a magyarországi sörfogyasztás
Tavaly 10 százalékkal, a 2022. évi 6,006 millió hektoliterről 5,4…
Tovább olvasom >Elégedettek a sörgyártók az első félévi forgalommal
Elégedettek a sörgyártók az első félévi forgalommal, bár a júliusi…
Tovább olvasom >Vírusok, költségek, szinergiák
A COVID harmadik hulláma után jelentősen nőtt a hazai sörértékesítés,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átfogó átalakításokkal próbálja újraéleszteni a Starbucksot Brian Niccol vezérigazgató
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol, átfogó reformokat tervez bevezetni…
Tovább olvasom >A tanulás fontosabb lett a karriernél
Nagyot fordult a világ a munkahelyeken. Ma már nem csak…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >