Nem vesznek a britek műanyag zacskót, mióta pénzbe kerül
Az angol szupermarketekben bevezetett díjasítás hatására jelentősen csökkent az egyszer használatos műanyag zacskók kereskedelme.
Az átlagos vásárló évente mindössze két darabot vásárol, míg a díj bevezetése előtt évente 140-et. A vezető szupermarketek 133 millió egyszer használatos zacskót adtak el az 2022/23-as szezonban, ami jelentős csökkenést jelent az előző évekhez képest. A díjasításnak köszönhetően megakadályozták, hogy a milliárdnyi egyszer használatos zacskó a környezetet szennyezze, és jelentős összegeket juttattak jótékony célokra.
A kormány további intézkedéseket tervez a műanyagszennyezés elleni küzdelemben, beleértve az egyszer használatos műanyagok betiltását, valamint a betétdíjas visszaváltási rendszerek és az egyszerűbb újrahasznosítási gyűjtés bevezetését.
Kapcsolódó cikkeink
Két és fél évi mélyponton a brit infláció
Két és fél évi mélypontra lassult az éves brit infláció…
Tovább olvasom >A várakozásokkal ellentétben januárban nem gyorsult az éves brit élelmiszerinfláció
A decemberivel azonos, 4 százalékos tizenkét havi inflációt mértek januárban…
Tovább olvasom >Már alkoholmentes változatban is kapható a Captain Morgan
A Diageo Captain Morgan Spiced Gold alkoholmentes alternatívája Nagy-Britanniában lép…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Tesco Magyarország a kihívások ellenére is optimista a jövőt illetően
A kiskereskedelmi szektor jelenlegi helyzetéről és a közeljövőben várható trendekről…
Tovább olvasom >A Danone kutatása a növényi termékek népszerűségét vizsgálta
A Danone Magyarország 2024-ben ismét részt vett az öt kelet-közép-európai…
Tovább olvasom >Egyre több a kerékpáros szakértők ajánlásait követő kerékpártámasz a SPAR üzleteinél
Kényelmes és biztonságos kerékpártámaszokkal szereli fel a SPAR Magyarország az…
Tovább olvasom >