Nem tetszik Brüsszelnek a veszteséges áruházak bezárási kötelezettsége
Újabb kötelezettségszegési eljárás indít az Európai Bizottság az Orbán-kormány kereskedelmi szabályozásával szemben, amelynek deklaráltan a külföldi láncok kiszorítása a célja. Most az a szabály vérezhet el, amely két veszteséges év után kiebrudalná a kereskedelmi láncokat az országból – írja a Népszabadság Online.
A szabály szerint a nagyáruházláncoknak kötelező lenne bezárnia, ha két, egymást követő éven át veszteségesnek bizonyulnak. A 444.hu értesülései szerint az eljárás csak mostanában indult, a Bizottság hivatalosan még nem jelentette be. A Népszabadság viszont úgy tudja, hogy az eljárás ennél lényegesen előrébb jár, brüsszeli forrásai szerint a Bizottság már túl van a magyar kormánnyal az ilyenkor szokásos előzetes egyeztetésen, és az eljárás immár a hivatalos szakaszba lépett. A kormány tehát már kapott hivatalos kérdést, s a válaszra két hónapja van. Ha az nem elfogadható, következik a bírósági szakasz.
A kormány a hipermarketek túl alacsony áraival indokolta, hogy a két éven át veszteséges cégektől megvonja az élelmiszer-kereskedelem jogát, mondván, egyes nagy áruházláncok még a veszteséget is bevállalják, csak hogy minél olcsóbb árakkal versenyezhessenek, és megfojtsák a piac kisebb, hazai szereplőit. Igaz, a szabályozás csak az ötvenmilliárd forint feletti bevételű cégekre vonatkozik. (Népszabadság Online)
Kapcsolódó cikkeink
A repcemag termelői ára 46 százalékkal emelkedett
Az Európai Bizottság adatai szerint a canola kanadai exportára (FOB)…
Tovább olvasom >Több mint 250 ezer magyar gazda állt ki a területalapú támogatások megőrzése mellett
Személyesen vitték el Brüsszelbe az agrártámogatások megőrzését célzó petíciót a…
Tovább olvasom >Az unióban is drágul a tojás
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) tojás- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány – videóval
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >