Nem tesz jót a kiskereskedelemnek a fagyos időjárás
A szokatlan fagyos időjárás alaposan felforgatja a vásárlási szokásokat és előreláthatóan valamelyest vissza is húzza a boltosok árbevételét – olvasható a a piacesprofit.hu-n. Ez egyelőre a jelenlegi megfigyelések szerint még nem csökkenést jelent az előző évhez képest, hanem kisebb növekedési ütemet a korábban vártnál. A legtöbb előrejelzés 2017-ben 4-5%-os növekedéssel számol a boltokban, áruházakban, hát januárban egyáltalán nem biztos, hogy lesz ennyi.
A blokkk.com szakértők körében végzett felmérése szerint a vásárlók kevesebbet járnak boltba a fagyos időben. Az élelmiszerboltok látogatottsága esett vissza a legkisebb mértékben, hiszen enni minden nap kell, sőt, egyes élelmiszer nagyáruházak forgalma még nőtt is a fagyos időszakban. De a nagyobb hóban, fagyban népszerűbb a sarki fűszeres is a szokásosnál.
A meteorológusok ha nagyobb hóesést, fagyot jeleznek, akkor sokan elbaktatnak előtte vásárolni. Ebben az időszakban megugrik a forgalom, utána persze kerülik egy darabig a boltot a vásárlók. Érthető, hogy a csúszós utakon senki sem szeret teli bevásárlószatyrokkal sokat csúszkálni, így fagyos időben népszerűbbek a lakóhelyhez közeli élelmiszer boltok, ami persze lehet nagyobb szupermarket, diszkont egyaránt (a plázastop kedvező hatása, hogy a nagy diszkontok nem a városok szélén, hanem a kellős közepén terjeszkednek, így most mindenki jól járt). Autóba sem ül szívesen rosszabb közlekedési viszonyok közepette a család, így a távolabbi autós bevásárlóhelyek kevésbé keresettek. A nagy hidegben ugyanakkor a sétálgatás kiváló terepe, ha éppen elérhető, a nagy bevásárlóközpont, így azok, melyek a város belső területein, jól elérhető helyen vannak, azért vonzzák a sok tévézést már megunó, a lakásból kiruccanni vágyó vásárlókat.
Az élelmiszerboltosok örömére jobban fogynak az alkoholféleségek, melyeket a hideg ellensúlyozására vesznek jó néhányan magukhoz, sokkal többször, mint eddig. A fűtéskiegészítő holmik, hősugárzók, villanymelegítők, vagy éppen a meleg takarók is jobban fogynak. Az ablakpárna is kelendőbb. És akad olyan is, aki most szigeteli le az ajtó-, ablakrést, a barkácsáruházban vett szigetelőcsíkokkal. Az építőanyagok nem fogynak lázas ütemben persze. (piacesprofit.hu)
Kapcsolódó cikkeink
OKSZ az inflációról: Ezt nem mi csináljuk!
Áprilishoz képest májusban az árrésstop ellenére 0,6 százalékkal emelkedtek az…
Tovább olvasom >Rum nélkül maradhat Kuba? – Cukorhiány bénítja meg a szigetország ikonikus iparágát
Súlyos válságba került a kubai rumipar – nem pénzügyi, nem…
Tovább olvasom >Érdekes eredménye van az alkohol- és egyéb drogfogyasztási szokásokról szóló felmérésnek
Európában a fiatalok között a cseh tizenöt-tizenhat éveseknek van a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Ausztriában 3,0 százalékra mérséklődött az infláció májusban
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme az előzetes becsléssel…
Tovább olvasom >