Nem számítanak már súlyos járványhelyzetre a kkv-k
Ha jön is negyedik hullám, négyből három kkv már nem számol a tavaszihoz hasonló súlyosságú járványhelyzettel. Az újabb korlátozások helyett inkább a vírus előtti működési teljesítményük visszaállítására fókuszálnak – derül ki a K&H felméréséből.
A K&H kutatása alapján a mikro-, kis- és középvállalkozások többsége (76%) az év hátralevő részében már a tavaszinál enyhébb járványhelyzetre számít. Sőt, harmaduk egyáltalán nem is kalkulál üzleti terveiben egy következő hullámmal. A bizakodók mellett persze ott vannak az óvatosabbak is, akik a tavaszi hullám ismétlődésével számolnak (15%), vagy úgy gondolják, hogy a helyzet akár még súlyosabb is lehet az eddigieknél (3%).
A pozitív előretekintés mellett a kkv-k a járvány előtti működési teljesítményt is igyekeznek visszaállítani. Ötből négy cég már elérte a korábbi működési szintet vagy közel ott tart. A mezőgazdasági cégeknek sikerült legnagyobb arányban, 85 százalékban már most talpra állniuk, szemben a kereskedelmi és a szolgáltató szektorral, ahol a vállalkozások egyaránt 22 százaléka még az újraindítás elején tart, vagy nem látja, mikor érheti el a vírushelyzet előtti teljesítményét.
visszatérés egy új szintre
A működési szint visszanyerésével sem leszünk már ugyanott, mint a járvány előtt. A válság hatására ugyanis gyakorlatilag minden szakterület átalakult kisebb-nagyobb mértékben. Leginkább az értékesítést reformálta meg az elmúlt közel másfél év, a kkv-k közel fele (45%) módosított korábbi folyamatain. Hasonlóan magas arányban igényelte a cégek rugalmasságát a termelés átszervezése, de a foglalkoztatás átalakulása is a vállalkozások 41 százalékára jellemző.
Kapcsolódó cikkeink
Óvatos kivárásban a hazai kkv szektor
A hazai kis- és középvállalkozások esetében inkább alkalmazkodásról, mint a…
Tovább olvasom >Az RSZKF vírus miatt változatlanul szigorú előírások és intézkedések vannak érvényben
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) felhívja a figyelmet, hogy továbbra…
Tovább olvasom >AM: tovább fejlődnek a hazai élelmiszeripari vállalkozások
Az Agrárminisztérium (AM) kiemelten fontosnak tartja a hazai, minőségi élelmiszert…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >K&H: megjelentek a tiktokos csalók
Az adathalászok nem kérnek személyit az áldozataiktól – bárkit célba…
Tovább olvasom >Több százmilliót vesztettek az eltűnt csomagok miatt az európai webáruházaknak
Az európai online kereskedők több mint félmilliárd eurós bevételtől estek…
Tovább olvasom >