Nem számít csődhullámra Németországban az IWH kutatóintézet
A koronavírus-válság ellenére is alacsony szinten stabilizálódott Németországban a vállalati csődök száma, az így elveszített munkahelyek száma azonban emelkedett a hallei IWH gazdasági kutatóintézet jelentése alapján.
A Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle (IWH) havi rendszerességgel készíti el felmérését a csődbejelentésekről Németországban. A csődbejelentések száma szeptemberben is elmaradt az egy évvel korábbitól: 702 társaság jelentett csődöt, mintegy háromnegyede a 2019 szeptemberinek.
Az idén csak márciusban, májusban és júniusban haladta meg a csődkérelmek száma a tavalyit, de akkor is csak kis mértékben. A bejelentések száma minden hónapban közel megegyezett a tavalyival.
A csődöt jelentő vállalatok súlypontja azonban a nagyobb cégek felé tolódik el az év folyamán. Szeptemberben a nagyság szerint felső tíz százalék együttesen 16 ezer alkalmazottal rendelkezett, míg az év elején csak 6700 alkalmazottal.
Az IWH strukturális és termelékenységi kutató részlegénél a csődökkel foglalkozó munkacsoport vezetője, Steffen Müller szerint a csődök viszonylag alacsony száma a kormány járványügyi mentőcsomagjának és a csődbejelentési kötelezettség enyhítésének tulajdonítható. A bejelentési kötelezettség október 1-jei ismételt szigorítása azonban a csődkérelmek számának a növekedéséhez vezethet – mondta. „Csődhullámra azonban ezzel együtt sem kell számítani az idén” – szögezte le. A kormány egyéb könnyítéseket vezet be, például a részmunkaidős foglalkoztatási program meghosszabbításával, ami sok vállalat számra lehetővé teszi a nehéz idők átvészelését.
A gazdaságban már észlelhetőek a helyreállás jelei – mutatott rá, megjegyezve, hogy „a kormány sem érdekelt abban, hogy a jövő évre tolódjon át egy csődhullám”. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >