Nem számít csődhullámra Németországban az IWH kutatóintézet
A koronavírus-válság ellenére is alacsony szinten stabilizálódott Németországban a vállalati csődök száma, az így elveszített munkahelyek száma azonban emelkedett a hallei IWH gazdasági kutatóintézet jelentése alapján.
A Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle (IWH) havi rendszerességgel készíti el felmérését a csődbejelentésekről Németországban. A csődbejelentések száma szeptemberben is elmaradt az egy évvel korábbitól: 702 társaság jelentett csődöt, mintegy háromnegyede a 2019 szeptemberinek.
Az idén csak márciusban, májusban és júniusban haladta meg a csődkérelmek száma a tavalyit, de akkor is csak kis mértékben. A bejelentések száma minden hónapban közel megegyezett a tavalyival.
A csődöt jelentő vállalatok súlypontja azonban a nagyobb cégek felé tolódik el az év folyamán. Szeptemberben a nagyság szerint felső tíz százalék együttesen 16 ezer alkalmazottal rendelkezett, míg az év elején csak 6700 alkalmazottal.
Az IWH strukturális és termelékenységi kutató részlegénél a csődökkel foglalkozó munkacsoport vezetője, Steffen Müller szerint a csődök viszonylag alacsony száma a kormány járványügyi mentőcsomagjának és a csődbejelentési kötelezettség enyhítésének tulajdonítható. A bejelentési kötelezettség október 1-jei ismételt szigorítása azonban a csődkérelmek számának a növekedéséhez vezethet – mondta. „Csődhullámra azonban ezzel együtt sem kell számítani az idén” – szögezte le. A kormány egyéb könnyítéseket vezet be, például a részmunkaidős foglalkoztatási program meghosszabbításával, ami sok vállalat számra lehetővé teszi a nehéz idők átvészelését.
A gazdaságban már észlelhetőek a helyreállás jelei – mutatott rá, megjegyezve, hogy „a kormány sem érdekelt abban, hogy a jövő évre tolódjon át egy csődhullám”. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >Árcsökkentéssel könnyíti a háztartások életét a Lidl és az Eroski
Jelentősen csökkentette árait a Lidl és az Eroski annak érdekében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >A minőség és az ár alapján választanak a húsvéti édességek közül a vásárlók
A tudatosság jegyében telik az idei húsvéti szezon a hazai…
Tovább olvasom >Magyarország gazdasági sérülékenysége: okok, következmények és lehetséges kiutak
Az elmúlt évek gazdasági folyamatai ismét ráirányították a figyelmet a…
Tovább olvasom >