Nem számít csődhullámra Németországban az IWH kutatóintézet
A koronavírus-válság ellenére is alacsony szinten stabilizálódott Németországban a vállalati csődök száma, az így elveszített munkahelyek száma azonban emelkedett a hallei IWH gazdasági kutatóintézet jelentése alapján.
A Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle (IWH) havi rendszerességgel készíti el felmérését a csődbejelentésekről Németországban. A csődbejelentések száma szeptemberben is elmaradt az egy évvel korábbitól: 702 társaság jelentett csődöt, mintegy háromnegyede a 2019 szeptemberinek.
Az idén csak márciusban, májusban és júniusban haladta meg a csődkérelmek száma a tavalyit, de akkor is csak kis mértékben. A bejelentések száma minden hónapban közel megegyezett a tavalyival.
A csődöt jelentő vállalatok súlypontja azonban a nagyobb cégek felé tolódik el az év folyamán. Szeptemberben a nagyság szerint felső tíz százalék együttesen 16 ezer alkalmazottal rendelkezett, míg az év elején csak 6700 alkalmazottal.
Az IWH strukturális és termelékenységi kutató részlegénél a csődökkel foglalkozó munkacsoport vezetője, Steffen Müller szerint a csődök viszonylag alacsony száma a kormány járványügyi mentőcsomagjának és a csődbejelentési kötelezettség enyhítésének tulajdonítható. A bejelentési kötelezettség október 1-jei ismételt szigorítása azonban a csődkérelmek számának a növekedéséhez vezethet – mondta. „Csődhullámra azonban ezzel együtt sem kell számítani az idén” – szögezte le. A kormány egyéb könnyítéseket vezet be, például a részmunkaidős foglalkoztatási program meghosszabbításával, ami sok vállalat számra lehetővé teszi a nehéz idők átvészelését.
A gazdaságban már észlelhetőek a helyreállás jelei – mutatott rá, megjegyezve, hogy „a kormány sem érdekelt abban, hogy a jövő évre tolódjon át egy csődhullám”. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbevételt hozhat a Valentin-nap a kiskereskedelemben
A Valentin-napi költések világszerte rekordot dönthetnek idén, mind az Egyesült…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >Németországban is elindul a HelloFresh ételházhozszállítási szolgáltatása
A HelloFresh bevezette Németországban a Factor nevű készétel-házhozszállítási szolgáltatását, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
A globális minimumadó transzferárazási vonatkozásai
A tavalyi évtől Magyarország is alkalmazza a globális minimumadó szabályait,…
Tovább olvasom >Hősök és árulók ‒ a visszaélésbejelentési rendszer első éve
Az egész Európai Unióban, így nálunk is legalább egy éve,…
Tovább olvasom >KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >