Nem sújtja az időjárás a német spárgát, a fogyasztók mégsem kérnek belőle
A Német Szövetségi Statisztikai Hivatal, a Destatis termésbecslése szerint a 2022. évi német spárgatermés volumene 113 ezer tonna volt, ami az utóbbi 10 év legkisebb mennyisége, és 5%-kal marad el a tavalyi eredménytől – olvasható a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) oldalán.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/07/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-07-31-12.10.19-1024x641.png)
Nem az időjárás a baj, a kereslet csökkent, az infláció miatt
Úgy tűnik, nem a klímaváltozás miatti kedvezőtlen időjárás sújtja a korábban népszerű zöldséget, hanem az előző évinél 4%-kal kisebb, 21,4 ezer hektáros termőterület számottevő részén idény közben állították le a betakarítást a gyenge kereslet miatt, vagyis még azelőtt, hogy az összes spárgát leszedték volna. Ennek oka adja magát: a német háztartások ugyanis kevesebb spárgát vásároltak az áruházakban, mint az utóbbi 6 évben bármikor.
A termelők ezért az olcsó importot tették felelőssé, ám minden valószínűség szerint nem ez történt. A Destatis adatai szerint idén a január-május közötti időszakban Németország 40%-kal kevesebb spárgát importált, mint tavaly. Sokkal valószínűbb, hogy a német vásárlók az emelkedő fogyasztói árakat és a 40 éves csúcsot elérő inflációt érzékelve egyszerűen visszafogták fogyasztásukat a nem létfontosságú termékek piacain. Ez viszont azt eredményezte, hogy az idei szezonban 21%-kal csökkent a spárga felvásárlási volumene, kínálati piac alakult, ki, ezért a magasabb inputanyagárak és munkaerő-költségek mellett a tavalyihoz képest április-májusban átlagosan 4%-kal volt alacsonyabb a spárga fogyasztói ára a német piacokon, és csak a szezon legvégén haladta meg az ár az előző évi szintet – hívja fel a figyelmet az okokra az Agrárszektor cikke, a teljes anyag itt olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
2025-ben az AgeCore kereskedelmi szövetséghez csatlakozik a Kaufland
A Kaufland német kiskereskedelmi lánc 2025. január 1-jei hatállyal csatlakozik…
Tovább olvasom >10-ből 6 cég áremelést tervez
Az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet áprilisi féléves vállalati konjunktúravizsgálatának…
Tovább olvasom >Javult a GfK augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >