Nem spóroltak a fejlesztéseken a tudatos hazai üzletek
A KSH adatai szerint 2020-ban az egy évvel korábbihoz képest 0,3%-kal csökkent a hazai kiskereskedelmi forgalom volumene, így a koronavírus-járvány és azt kísérő korlátozások egy 2013 óta tartó bővülési folyamatot törtek meg. Ha azonban figyelembe vesszük, hogy a GDP ugyanebben az időszakban 5,1%-ot esett, a retailszektor kifejezetten válságállónak bizonyult, ahol a technológiai fejlődés sem szorult háttérbe. Ezt bizonyítja, hogy a kereskedelmi informatika piacvezető hazai vállalata, a Laurel Cégcsoport egy év alatt 22%-kal növelni tudta nettó árbevételét.
Az utóbbi időszakban a pandémia a boltok tulajdonosainak terveit is alaposan átírta, de a jelek szerint a menedzsmentek egy része nem a technológiai beruházásokat fogta vissza. A Laurelnél elárulták, többek közt az elektronikus polccímkék és a dolgozók közti kommunikációt gördülékennyé tevő fejhallgató-rendszerek iránt is egyre nagyobb az érdeklődés a hazai üzletek részéről, sikereik egyre nagyobb részét azonban a teljesen saját fejlesztésű önkiszolgáló kasszáik adják, melyekből mostanra mintegy 100-at üzemeltek be.
„Az eredményeink mögött hosszú évek tudatos fejlesztése, és a megváltozott körülményekre való gyors reagálás áll. Olyan termék- és szolgáltatásstruktúrát alakítottunk ki, amely egyrészt a munkaerő optimalizálásával és a vásárlás gyorsabbá, biztonságosabbá tételével segíti a boltokat a nehéz helyzetben, másrészt hosszútávon is garantálja a hatékonyabb működést” – mondta a számok kapcsán Bessenyei István, a Laurel tulajdonos-ügyvezetője.
A friss adatok szerint a Laurel 2020-as nettó árbevétele az azt megelőző évhez képest 22%-kal nőtt, a cég pedig ezzel párhuzamosan mintegy 12%-kal bővíteni tudta létszámát. A belföldi értékesítésük összege egy esztendő alatt 2,934 milliárd forint volt, amihez mintegy 192 ezer eurós, Európai Unión belüli és kívüli exportértékesítés társult.
„A nemzetközi projektjeink közül kiemelkedik az együttműködésünk a Decathlonnal, amely immár több országban is a mi kasszarendszerünkre és további informatikai megoldásainkra alapozva nyitotta meg első áruházait. Büszkék vagyunk arra, hogy tudásunkat külföldön is egyre több helyen elismerik, de az utóbbi időben azt látjuk, hogy az itthoni retail szegmens is óriási technológiai modernizáció küszöbén áll, így a célunk továbbra is az, hogy fejlesztéseinkkel a hazai kereskedelem minél több szereplőjének növekedéséhez hozzájáruljunk” – zárta gondolatait Bessenyei István.
Kapcsolódó cikkeink
A bárány termelői ára 16–18 százalékkal emelkedett
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >A tojás csomagolóhelyi ára továbbra is elmarad a tavalyitól
A KSH adatai alapján Magyarország 2023-ban az előző évivel csaknem…
Tovább olvasom >A fejessaláta-kivitel több mint 50 százalékkal bővült 2023-ban
A KSH adatai szerint Magyarországon a saláta betakarított területe és…
Tovább olvasom >További cikkeink
2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >Éder Tamás: már nem a sonka a húsvét sztárja
Az éves forgalom 30-40 százalékát teszi ki a húsvéti ünnepkör…
Tovább olvasom >