Nem növelte reklámköltését az élelmiszerágazat 2006-ban
A TNS Media listaáras reklámköltésadatai szerint több mint 540 milliárd forintot, vagyis összesen 7,2 százalékkal költöttek többet tavaly a hirdetők. Az élelmiszeripar 69 milliárd forinttal a lista élén áll.
A legtöbbet hirdető piaci
szektorok toplistáján a sorrend alig változott 2005-höz képest, az egyes
ágazatok növekedési dinamikájában viszont jelentős eltérések vannak. A
reklámkiadásait 2000 óta évente tizenöt-harminc százalékkal növelő élelmiszeripar
2005-ben csak nyolc százalékkal bővült, 2006-ban pedig befagyasztotta
reklámbüdzséjét az egy évvel korábbi, 69 milliárd forintos szinten. A
leglátványosabban a távközlési szektor húzta be a féket. A telekommunikációs
cégek hosszú éveken át legalább tizenöt százalékkal növelték klasszikus
reklámokra szánt büdzséjüket, tavaly azonban nyolcszázmillió forinttal
kevesebbet, 58,3 milliárd forintot költöttek el a médiában. A csökkenés
legfőképpen amiatt volt, hogy a T-Com feleannyit reklámozott, mint 2005-ben, a
Matáv-T-Com átmárkázás évében.
A hirdetői toplista dobogós helyein ezúttal is többnyire nagy napi fogyasztási
cikkeket forgalmazó cégeket találunk. A Procter & Gamble tavaly több mint
negyvenszázalékos reklámköltés-növekedéssel átvette a vezetést az Unilevertől,
a dobogó harmadik fokára pedig a Pannon került.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >