Nem növelte reklámköltését az élelmiszerágazat 2006-ban
A TNS Media listaáras reklámköltésadatai szerint több mint 540 milliárd forintot, vagyis összesen 7,2 százalékkal költöttek többet tavaly a hirdetők. Az élelmiszeripar 69 milliárd forinttal a lista élén áll.
A legtöbbet hirdető piaci
szektorok toplistáján a sorrend alig változott 2005-höz képest, az egyes
ágazatok növekedési dinamikájában viszont jelentős eltérések vannak. A
reklámkiadásait 2000 óta évente tizenöt-harminc százalékkal növelő élelmiszeripar
2005-ben csak nyolc százalékkal bővült, 2006-ban pedig befagyasztotta
reklámbüdzséjét az egy évvel korábbi, 69 milliárd forintos szinten. A
leglátványosabban a távközlési szektor húzta be a féket. A telekommunikációs
cégek hosszú éveken át legalább tizenöt százalékkal növelték klasszikus
reklámokra szánt büdzséjüket, tavaly azonban nyolcszázmillió forinttal
kevesebbet, 58,3 milliárd forintot költöttek el a médiában. A csökkenés
legfőképpen amiatt volt, hogy a T-Com feleannyit reklámozott, mint 2005-ben, a
Matáv-T-Com átmárkázás évében.
A hirdetői toplista dobogós helyein ezúttal is többnyire nagy napi fogyasztási
cikkeket forgalmazó cégeket találunk. A Procter & Gamble tavaly több mint
negyvenszázalékos reklámköltés-növekedéssel átvette a vezetést az Unilevertől,
a dobogó harmadik fokára pedig a Pannon került.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >