Nem növelte reklámköltését az élelmiszerágazat 2006-ban
A TNS Media listaáras reklámköltésadatai szerint több mint 540 milliárd forintot, vagyis összesen 7,2 százalékkal költöttek többet tavaly a hirdetők. Az élelmiszeripar 69 milliárd forinttal a lista élén áll.
A legtöbbet hirdető piaci
szektorok toplistáján a sorrend alig változott 2005-höz képest, az egyes
ágazatok növekedési dinamikájában viszont jelentős eltérések vannak. A
reklámkiadásait 2000 óta évente tizenöt-harminc százalékkal növelő élelmiszeripar
2005-ben csak nyolc százalékkal bővült, 2006-ban pedig befagyasztotta
reklámbüdzséjét az egy évvel korábbi, 69 milliárd forintos szinten. A
leglátványosabban a távközlési szektor húzta be a féket. A telekommunikációs
cégek hosszú éveken át legalább tizenöt százalékkal növelték klasszikus
reklámokra szánt büdzséjüket, tavaly azonban nyolcszázmillió forinttal
kevesebbet, 58,3 milliárd forintot költöttek el a médiában. A csökkenés
legfőképpen amiatt volt, hogy a T-Com feleannyit reklámozott, mint 2005-ben, a
Matáv-T-Com átmárkázás évében.
A hirdetői toplista dobogós helyein ezúttal is többnyire nagy napi fogyasztási
cikkeket forgalmazó cégeket találunk. A Procter & Gamble tavaly több mint
negyvenszázalékos reklámköltés-növekedéssel átvette a vezetést az Unilevertől,
a dobogó harmadik fokára pedig a Pannon került.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >Bővülő élelmiszer-termelési kapacitás: mintegy 1,9 milliárd forintot fordít üzemei fejlesztésére 2025-ben a SPAR Magyarország
A gyártási kapacitását jelentős mértékben megnövelő berendezésekkel bővíti idén a…
Tovább olvasom >OKSZ: az árrésstop elérte a kívánt hatást, ki lehet vezetni
Az árrésstopban érintett élelmiszerek átlagos kosárértéke egyértelműen csökkent a rendelkezés…
Tovább olvasom >