Nem növelte reklámköltését az élelmiszerágazat 2006-ban
A TNS Media listaáras reklámköltésadatai szerint több mint 540 milliárd forintot, vagyis összesen 7,2 százalékkal költöttek többet tavaly a hirdetők. Az élelmiszeripar 69 milliárd forinttal a lista élén áll.
A legtöbbet hirdető piaci
szektorok toplistáján a sorrend alig változott 2005-höz képest, az egyes
ágazatok növekedési dinamikájában viszont jelentős eltérések vannak. A
reklámkiadásait 2000 óta évente tizenöt-harminc százalékkal növelő élelmiszeripar
2005-ben csak nyolc százalékkal bővült, 2006-ban pedig befagyasztotta
reklámbüdzséjét az egy évvel korábbi, 69 milliárd forintos szinten. A
leglátványosabban a távközlési szektor húzta be a féket. A telekommunikációs
cégek hosszú éveken át legalább tizenöt százalékkal növelték klasszikus
reklámokra szánt büdzséjüket, tavaly azonban nyolcszázmillió forinttal
kevesebbet, 58,3 milliárd forintot költöttek el a médiában. A csökkenés
legfőképpen amiatt volt, hogy a T-Com feleannyit reklámozott, mint 2005-ben, a
Matáv-T-Com átmárkázás évében.
A hirdetői toplista dobogós helyein ezúttal is többnyire nagy napi fogyasztási
cikkeket forgalmazó cégeket találunk. A Procter & Gamble tavaly több mint
negyvenszázalékos reklámköltés-növekedéssel átvette a vezetést az Unilevertől,
a dobogó harmadik fokára pedig a Pannon került.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >