Nem mindig az infláció miatt csökkennek a termékméretek
Az elmúlt években a vásárlók észrevehettek valamit néhány kedvenc terméküknél, például a Pampers pelenkáknál vagy az Always női higiéniai termékeknél: egyre kisebbek lettek. Ez a méretcsökkenés ugyanakkor nem jelent minőségbeli változást, a kisebb termékek ugyanolyan hatékonyak, mint elődeik. Az átalakulás fontos része a P&G szélesebb körű stratégiájának, amellyel a környezeti és fogyasztói fenntarthatóság sürgető kérdését kívánja kezelni. A folyamatos fejlesztések következtében kisebbé vált termékek ugyanis nemcsak az egy termékre felhasznált anyagmennyiséget csökkentik, hanem kisebb csomagolást, ezáltal kevesebb hulladékot és alacsonyabb szállítási költséget eredményeznek, csökkentve a termékek gyártásából és használatából eredő ökológiai lábnyomot.
A bolygó jövőjével kapcsolatos aggodalom fontos tényező a vásárlási döntésekben, a PwC felmérése alapján a fogyasztóknak fontos a fenntarthatóság, és ezt a pénztárcájukkal is alátámasztják. Tízből nyolc vásárló azt mondta, hogy akár 5%-kal többet fizetne a fenntartható módon előállított termékekért. Emellett a minőség és a hatékonyság szintén kritikus fontosságú, számos területen, például az egészségügy és technológia terén a fogyasztók kevésbé hajlandóak kompromisszumot kötni az általuk vásárolt termékek színvonalával kapcsolatban.
A P&G 13 innovációs központjának mérnökei és tudósai folyamatosan azon dolgoznak, hogy az általuk fejlesztett termékek kompromisszumok nélkül egyesítsék a megbízható teljesítményt, a kényelmes használatot és a bolygó iránti törődést.
„Termékeink méretének csökkentése nem jelenti a hatékonyságuk csökkenését. Évente kétmilliárd dollárt költünk innovációra, és azon dolgozunk, hogy ugyanazt a teljesítményt fenntarthatóbb módon kínáljuk”
– mondta Krubl Yvette, a P&G kommunikációs vezetője.
A legmodernebb technológiát használjuk, hogy márkáink minősége és hatékonysága változatlan maradjon amellett, hogy tevékenységünk és termékeink a lehető legkisebb mértékben terheljék a környezetet.”
A termékméret csökkenése a logisztikában is jelentős változásokat eredményez. A kisebb méret kevesebb csomagolóanyagot igényel, ez kevesebb hulladékkal jár, emellett egy szállítmány több terméket képes kezelni. Ez az optimalizálás pedig kevesebb járművet eredményez az utakon, a vízen és a levegőben, ami jelentősen csökkenti az áruszállítással járó szén-dioxid-kibocsátást.
A vállalat termékei a magyar otthonok 90 százalékában megtalálhatóak, és néhány éven belül minden termék csomagolása 100 százalékban újrahasznosítható vagy újrafelhasználható lesz. Már idén minden Lenor termék csomagolása kizárólag a fogyasztás utáni újrahasznosított műanyagból (PCR) készül, és teljes mértékben újrahasznosítható.
A P&G azonban nem áll meg a műanyagok használatának optimalizálásánál, hanem alternatív nyersanyagok felé is fordul a csomagolásainak gyártása során. A hazánkban is nemrég bevezetett Ariel mosókapszulák csomagolása 70 százalékban újrahasznosított kartonból készül, és FSC tanúsítvánnyal rendelkezik. A teljes termékpaletta csomagolásának műanyagról papírra való cseréje csak Európában évente 6500 tonna műanyagot takarít meg.
Műanyagról papírcsomagolásra váltottak a Gillette és Venus márkák is, de a vállalat jelentős előrelépést tett a folyékony termékeik flakonjának összetételét illetően is. Egy forradalmi technológiának köszönhetően a Head & Shoulders Bare termékek flakonja a korábbiakhoz képest 45%-kal kevesebb műanyagból készül, kiürülést követően pedig könnyedén feltekerhető. Az Always Cotton Protection új csomagolásában használt papír fenntartható alternatívája a műanyagnak, mivel teljes mértékben újrahasznosítható és fenntartható módon előállított megújuló anyagokból készül.
A vállalat csomagolástechnológiai innovációi az iparág többi szereplője számára is követendő példát állítanak, amit az is bizonyít, hogy ezeket a fejlesztéseket nem védetik le, így azok szabadon használhatók a többi piaci szereplő számára. A fenntarthatóbb csomagolásra való törekvések így a teljes szektort egy környezettudatosabb jövő felé terelik.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordösszegű adomány a P&G paralimpikonokat támogató kampányában
Több mint húszmillió forint gyűlt össze A Mindennapok Bajnokai elnevezésű…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >PwC: drámai lépéseket követel a klímavédelmi célok elérése
A PwC friss Net Zero Economy Index jelentése szerint világszerte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >