Nem mindig az infláció miatt csökkennek a termékméretek
Az elmúlt években a vásárlók észrevehettek valamit néhány kedvenc terméküknél, például a Pampers pelenkáknál vagy az Always női higiéniai termékeknél: egyre kisebbek lettek. Ez a méretcsökkenés ugyanakkor nem jelent minőségbeli változást, a kisebb termékek ugyanolyan hatékonyak, mint elődeik. Az átalakulás fontos része a P&G szélesebb körű stratégiájának, amellyel a környezeti és fogyasztói fenntarthatóság sürgető kérdését kívánja kezelni. A folyamatos fejlesztések következtében kisebbé vált termékek ugyanis nemcsak az egy termékre felhasznált anyagmennyiséget csökkentik, hanem kisebb csomagolást, ezáltal kevesebb hulladékot és alacsonyabb szállítási költséget eredményeznek, csökkentve a termékek gyártásából és használatából eredő ökológiai lábnyomot.
A bolygó jövőjével kapcsolatos aggodalom fontos tényező a vásárlási döntésekben, a PwC felmérése alapján a fogyasztóknak fontos a fenntarthatóság, és ezt a pénztárcájukkal is alátámasztják. Tízből nyolc vásárló azt mondta, hogy akár 5%-kal többet fizetne a fenntartható módon előállított termékekért. Emellett a minőség és a hatékonyság szintén kritikus fontosságú, számos területen, például az egészségügy és technológia terén a fogyasztók kevésbé hajlandóak kompromisszumot kötni az általuk vásárolt termékek színvonalával kapcsolatban.
A P&G 13 innovációs központjának mérnökei és tudósai folyamatosan azon dolgoznak, hogy az általuk fejlesztett termékek kompromisszumok nélkül egyesítsék a megbízható teljesítményt, a kényelmes használatot és a bolygó iránti törődést.
„Termékeink méretének csökkentése nem jelenti a hatékonyságuk csökkenését. Évente kétmilliárd dollárt költünk innovációra, és azon dolgozunk, hogy ugyanazt a teljesítményt fenntarthatóbb módon kínáljuk”
– mondta Krubl Yvette, a P&G kommunikációs vezetője.
A legmodernebb technológiát használjuk, hogy márkáink minősége és hatékonysága változatlan maradjon amellett, hogy tevékenységünk és termékeink a lehető legkisebb mértékben terheljék a környezetet.”
A termékméret csökkenése a logisztikában is jelentős változásokat eredményez. A kisebb méret kevesebb csomagolóanyagot igényel, ez kevesebb hulladékkal jár, emellett egy szállítmány több terméket képes kezelni. Ez az optimalizálás pedig kevesebb járművet eredményez az utakon, a vízen és a levegőben, ami jelentősen csökkenti az áruszállítással járó szén-dioxid-kibocsátást.
A vállalat termékei a magyar otthonok 90 százalékában megtalálhatóak, és néhány éven belül minden termék csomagolása 100 százalékban újrahasznosítható vagy újrafelhasználható lesz. Már idén minden Lenor termék csomagolása kizárólag a fogyasztás utáni újrahasznosított műanyagból (PCR) készül, és teljes mértékben újrahasznosítható.
A P&G azonban nem áll meg a műanyagok használatának optimalizálásánál, hanem alternatív nyersanyagok felé is fordul a csomagolásainak gyártása során. A hazánkban is nemrég bevezetett Ariel mosókapszulák csomagolása 70 százalékban újrahasznosított kartonból készül, és FSC tanúsítvánnyal rendelkezik. A teljes termékpaletta csomagolásának műanyagról papírra való cseréje csak Európában évente 6500 tonna műanyagot takarít meg.
Műanyagról papírcsomagolásra váltottak a Gillette és Venus márkák is, de a vállalat jelentős előrelépést tett a folyékony termékeik flakonjának összetételét illetően is. Egy forradalmi technológiának köszönhetően a Head & Shoulders Bare termékek flakonja a korábbiakhoz képest 45%-kal kevesebb műanyagból készül, kiürülést követően pedig könnyedén feltekerhető. Az Always Cotton Protection új csomagolásában használt papír fenntartható alternatívája a műanyagnak, mivel teljes mértékben újrahasznosítható és fenntartható módon előállított megújuló anyagokból készül.
A vállalat csomagolástechnológiai innovációi az iparág többi szereplője számára is követendő példát állítanak, amit az is bizonyít, hogy ezeket a fejlesztéseket nem védetik le, így azok szabadon használhatók a többi piaci szereplő számára. A fenntarthatóbb csomagolásra való törekvések így a teljes szektort egy környezettudatosabb jövő felé terelik.
Kapcsolódó cikkeink
Kiemelt törődés a korán érkezőknek: november 17. a koraszülöttek világnapja
Manapság számos világnap ad alkalmat arra, hogy a számunkra fontos…
Tovább olvasom >Közeleg a felmondások időszaka: a szokásosnál is többen válthatnak munkahelyet az év végén
Vészesen közeleg az év vége, ami mindig turbulens időszakot teremt…
Tovább olvasom >Évek óta közös a cél: pelenkát juttatni oda, ahol a leginkább szükség van rá
A gyermekek gondozása odafigyelést, rengeteg energiát és érzékenységet igényel. Fokozottan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >