Nem lesz zökkenőmentes az erős ügyfél-hitelesítés indulása
Vészesen közeledik az erős ügyfél-hitelesítés (SCA) szeptember 14-i indulása, de az már most látszik, hogy nem lesz zökkenőmentes. A jogszabályalkotó Európai Bizottság az Európai Bankhatóság hatáskörébe helyezte a végső döntést, amire azért volt szükség, mert az elmúlt hónapokban egyre több ország jelezte: az online kereskedők és az őket kiszolgáló online fizetési rendszerek (illetve a szolgáltató bankok) egyáltalán nem állnak még készen a szigorú, kétlépcsős hitelesítés bevezetésére. Ráadásul a felkészültség országonként eltérő: a svédek, ahol 99% feletti a készpénzmentes fizetés aránya, természetesen képesek lennének indulni a kitűzött határidőben, de például Franciaország még közel 3 évet jósolt a teljes felkészülésnek. Márpedig az online kereskedelem nem ismeri a földrajzi határokat, ezért óriási káosz lehetne abból, ha egy tranzakciónál a kártyakibocsájtó és az elfogadó bank nem egyformán állna az SCA-hoz.
Az Európai Bankhatóság 2019. június 21-i véleménye alapján a nemzeti hatóságok számára lehetőség adódott, hogy nemzeti szinten, egyedi határozatot hozzanak az erős ügyfél-hitelesítési kötelezettség határidejének korlátozott idejű meghosszabbításáról. Magyarországon az MNB a legfelső szerv, amely ezzel foglalkozik, és ő már több partnerszervezettel, többek között a Bankszövetséggel is elkezdte felmérni a piac állapotát.
A Mastercard tájékoztatása szerint egy 18 hónapos, úgynevezett tranzíciós időszak lenne ideális, amely idő alatt minden érintett szereplő megfelelő módon fel tudna készülni. A legproblémásabb terület egyébként az ügyfelek (tehát a vásárlók) felé történő kommunikáció, hiszen ez az alapja mindennek. Az Ecommerce Hungary piackutatása alapján ez az idő 12 hónapnál semmiképp sem lehet kevesebb, de ennyi idő talán elég is lehet a teljes felkészülésre.//
Kapcsolódó cikkeink
Így költöttek a magyar drukkerek a válogatott meccseinek helyszínein
A németországi futball Európa-bajnokság városai jelentős anyagi forrásokat fordítottak arra,…
Tovább olvasom >MONEY.HU: Optimisták a magyarok az anyagi helyzetüket illetően
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb negyedéves lakossági felmérése szerint…
Tovább olvasom >MNB-alelnök: a jegybankok nélkül nincs zöld átmenet
Az energiaátmenet a világ egyik legnagyobb kihívása és egyben az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >