Nem lesz drámai élelmiszerinfláció, sőt: olcsóbbak is lehetnek az árstopos termékek
Az árstop augusztusi megszüntetése nem jár jelentős áremelkedéssel a hatósági áras élelmiszerek esetében. Sőt, egyes termékek ára még a rögzített árnál is olcsóbb lehet. Azt az állítást, hogy az árstop után drámai áremelkedés következik be, ellentmondanak a rendelkezésre álló piaci adatok, így megalapozatlan. A hatósági áras élelmiszerek ára gyakorlatilag nem változik az árstop megszűnésével, sőt bizonyos termékek ára jelentősen csökkenhet – olvashatjuk a napi.hu friss cikkében.

A tojásra is árstop volt érvényben
A kormányrendelet szerint az árstop megszűnését követően nem azonnal, hanem egy átmeneti időszak után, lényegében két lépésben áll vissza a nyolc érintett élelmiszer piaci ára. Bár augusztustól megszűnik a szabályozott árazás, a kereskedők jelentős áremeléssel nem reagálhatnak az intézkedésre.
Az augusztus elsejétől megszűnő hatósági ár lehetővé tenné az üzletláncok számára, hogy nagyobb árrést alkalmazzanak, így enyhítve a hosszú ideig tartó árkorlátozás miatt elszenvedett veszteségeket. Azonban erre lehetőségük legkorábban októbertől lesz.
A rendelet előírja, hogy az árstop megszűnését követő átmeneti időszakban, azaz augusztus elsejétől szeptember 30-ig a kereskedők nem adhatják drágábban az érintett élelmiszereket, mint azok beszerzési árai. Ráadásul, a júniustól bevezetett kötelező akciózás a nyolc élelmiszerre is vonatkozik: hetente legalább két terméket legalább 15 százalékos árengedménnyel kell kínálniuk.
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a csirkehús és a tojás: újabb áremelkedési hullám sújtja a magyar háztartásokat
A takarmányárak, az infláció és a globális kereslet-kínálat alakulása együtt…
Tovább olvasom >Balatoni szállásárak 2025-ben: mérsékelt drágulás, de a főszezon még hozhat meglepetéseket
Ahogy közeledik a hosszú hétvége és az előszezon, egyre többen…
Tovább olvasom >Komoly áremelkedéssel várja a húsvétot a tojás és a torma
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a ketreces tartásból származó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Promóció 2025: egyszerűség, adat, élmény
A Promóciók napjának nyitóelőadását Barna Tamás, a Republic Group tulajdonos-ügyvezetője…
Tovább olvasom >2,75 milliárd dolláros beruházást jelentett be a Heineken Mexikóban
A Heineken mintegy 2,75 milliárd dollár értékű beruházást hajt végre…
Tovább olvasom >