Nem lesz drámai élelmiszerinfláció, sőt: olcsóbbak is lehetnek az árstopos termékek
Az árstop augusztusi megszüntetése nem jár jelentős áremelkedéssel a hatósági áras élelmiszerek esetében. Sőt, egyes termékek ára még a rögzített árnál is olcsóbb lehet. Azt az állítást, hogy az árstop után drámai áremelkedés következik be, ellentmondanak a rendelkezésre álló piaci adatok, így megalapozatlan. A hatósági áras élelmiszerek ára gyakorlatilag nem változik az árstop megszűnésével, sőt bizonyos termékek ára jelentősen csökkenhet – olvashatjuk a napi.hu friss cikkében.

A tojásra is árstop volt érvényben
A kormányrendelet szerint az árstop megszűnését követően nem azonnal, hanem egy átmeneti időszak után, lényegében két lépésben áll vissza a nyolc érintett élelmiszer piaci ára. Bár augusztustól megszűnik a szabályozott árazás, a kereskedők jelentős áremeléssel nem reagálhatnak az intézkedésre.
Az augusztus elsejétől megszűnő hatósági ár lehetővé tenné az üzletláncok számára, hogy nagyobb árrést alkalmazzanak, így enyhítve a hosszú ideig tartó árkorlátozás miatt elszenvedett veszteségeket. Azonban erre lehetőségük legkorábban októbertől lesz.
A rendelet előírja, hogy az árstop megszűnését követő átmeneti időszakban, azaz augusztus elsejétől szeptember 30-ig a kereskedők nem adhatják drágábban az érintett élelmiszereket, mint azok beszerzési árai. Ráadásul, a júniustól bevezetett kötelező akciózás a nyolc élelmiszerre is vonatkozik: hetente legalább két terméket legalább 15 százalékos árengedménnyel kell kínálniuk.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Tojásválság küszöbén állunk?
Az amerikai és európai piacokon egyaránt áremelkedést tapasztalnak – a…
Tovább olvasom >Drágul a csirkehús és a tojás: újabb áremelkedési hullám sújtja a magyar háztartásokat
A takarmányárak, az infláció és a globális kereslet-kínálat alakulása együtt…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >