Nem kell a korai karácsony
Egy friss amerikai felmérésből kiderül, hogy a fogyasztók negyven százaléka – tíz százalékkal több, mint tavaly – legkorábban is november végén kezdené meg az ajándékvásárlást.
A nagy bevásárlóközpontok évről évre egyre korábban kezdik
meg a karácsonyi marketinghadjárataikat, az USA-ban idén már augusztus ünnepi
díszbe öltöztették a kirakatokat. A fogyasztók azonban nem veszik jó néven,
hogy már most az ajándékvásárlással bombázzák őket.
A kutatók szerint az elutás oka lehet az, hogy a potenciális
vevők arra számítanak – valószínűleg joggal -, hogy az ünnepi szezon
előrehaladtával még kedvezőbb áron juthatnak hozzá a termékekhez. Az is fontos
tényező, hogy a kereskedők egyelőre "unalmas" ajándékokat kínálnak,
olyanokat, mint máskor is, ezért a vásárlók nem érzik úgy, hogy muszáj lenne
lecsapniuk bármire.
Mint általában, most is a ruhákból, az elektronikai
cikkekből és a játékokból kerül a legtöbb a karácsonyfák alá, de a kutatók idén
az üdvözlőlapok forgalmában is megugrást jósolnak, ami jó hír a népszerű
cikkekből hamar kifogyó kereskedők számára. A válaszadók 39 százaléka
nyilatkozta, hogy tervezi ünnepi üdvözlőlap vásárlását idén.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Viharos év a légi közlekedésben: fizetésképtelenséget jelentett légitársaságok világszerte
Az idei év nehézségei sok légitársaság számára jelentettek komoly kihívást.…
Tovább olvasom >A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >