Nem ismerik eléggé a fogyasztók az étrend-kiegészítőket a Nébih felmérése alapján
A Nébih felmérése szerint sokan fogyasztanak étrend-kiegészítőt, jellemzően többfélét is, ugyanakkor a termékkört érintő alapvető információkkal már nem mindenki van tisztában, ezért a hivatal szakemberei egy, a fogyasztókat segítő útmutató összeállításán dolgoznak – közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) az MTI-vel pénteken.

Útmutatót készít a Nébih az étrend-kiegészítőkről, kép: pixabay.com
A Nébih tavaly decemberben kezdődött online kutatásából, amelyben 508-an vettek részt, egyebek közt kiderült, hogy a válaszadóknak mindössze 34 százaléka tudta, hogy az étrend-kiegészítők is élelmiszernek minősülnek. A fogyasztók többsége tudja, hogy az étrend-kiegészítők veszélyesek is lehetnek, de az élettani hatásaikkal nincsenek tisztában – írták.
A fogyasztók hiányos ismeretei miatt a Nébih útmutatót fog összeállítani a fogyasztókat leginkább foglalkoztató kérdésekről – tették hozzá.
A válaszadók 85 százaléka napi rendszerességgel szed étrend-kiegészítőket, nagyobb részük többet is. A családosok csaknem 73 százaléka a gyermekének szintén ad valamilyen készítményt – emelték ki a felmérés eredményei közül.
A válaszolók 95 százaléka vitaminokat, multivitaminokat, ásványi anyagokat vesz, 51 százalék pedig egyéb immunerősítő, egészségvédő termékeket is.
A visszajelzések szerint 56 százalék 5 és 15 ezer forint közötti összeget költ havonta étrend-kiegészítőkre.
A felmérési eredmények részletes ismertetése a Nébih honlapján olvasható. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kedvező tapasztalatokkal zárult a nyári Nébih-ellenőrzések első szakasza
Kedvező tapasztalatokkal zárult a nyári szezonális ellenőrzés első szakasza. A…
Tovább olvasom >Megérkeztek a nyári ellenőrzések első szakaszának eredményei
Lezárult a nyári szezonális ellenőrzés első szakasza. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági…
Tovább olvasom >Paradicsom, a sokoldalú alapanyag – tartósítsuk biztonságosan a Nébih ajánlásával
A paradicsomot a gasztronómia egyik legnépszerűbb és legsokoldalúbb alapanyagaként tartják…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >Bővíti sajtgyártó kapacitását az Arla Foods Bahreinben
50,9 millió eurót, azaz mintegy 59,4 millió dollárt invesztál az…
Tovább olvasom >